میزان درمان ناباروری در اردبیل افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اعلام کرد: درصد درمان ناباروری در مرکز ریحانه وابسته به این دانشگاه، حدود ۱۷ درصد ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر رامین نسیمی دوست روز دوشنبه به مناسبت هفته حمایت از جوانی جمعیت در بازدید از مرکز درمان ناباروری ریحانه در اردبیل اظهار کرد: این مرکز درمانی از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و طی سال‌های گذشته روند تکاملی خود را گذرانده و اکنون به یکی از مراکز پیشرفته درمان ناباروری در کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۴ هزار زوج برای درمان ناباروری به این مرکز مراجعه کردند و در این مدت ۹۲ مورد انتقال جنین موفق انجام و از این انتقال‌ها ۳۸ نوزاد متولد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل افزود: تمام خدماتی که یک زوج نابارور برای تشخیص و درمان نیاز دارند در این مرکز ارائه می‌شود و همه فعالیت‌ها و خدمات مرکز زیرپوشش بیمه است.

وی ادامه داد: پارسال حدود ۱۰ میلیارد ریال تخفیف در هزینه‌ها به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که تمام خدمات درمانی در بخش ناباروری آن با هدف دسترسی عموم مردم زیرپوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

جمعیت استان اردبیل اردبیل تا پایان سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ نفر بوده که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و ۵۱ درصد این جمعیت را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha