۲۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8152103
T T
۰ نفر
"آلن جانستون" خبرنگار بی.بی.سی به زودی آزاد می شود ...................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 خارجی.سیاسی.آلن جانسون.
وزارت امورخارجه انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد: در حال بررسی گزارش هایی است که گفته می شود "آلن جانستون" خبرنگار شبکه خبری بی.بی.سی که از ماه مارس در غزه ناپدید شده، به زودی آزاد خواهد شد.
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، دراین گزارش ها به نقل از سخنگوی گروه حماس آورده شده که جانستون ممکن است تا چند ساعت دیگر آزاد شود.
سخنگوی حماس درادامه گفته است:اگر خبرنگار بی.بی.سی تا چند ساعت دیگر آزاد نشود، فقط به دلایل امنیتی و حفظ جان وی خواهد بود.
بعد ازانتشار اظهارات سخنگوی حماس، یک سخنگوی حماس در نواره غزه گفت در حالی که تلاش های زیادی برای آزادسازی جانستون در جریان است، وی از زمان آزادی وی اطلاع دقیقی ندارد.
شاخه نظامی گروه حماس روز جمعه گفت که پیامی برای ربایندگان خبرنگار مفقود بی.بی.سی فرستاده و در آن از آنها خواسته است وی را فورا آزاد کنند.
"ابو عبیده" از سخنگویان حماس در یک کنفرانس خبری در غزه گفت که سازمان او اجازه نمی دهد اسارت آلن جانستون ادامه یابد.
ابوعبیده گفت که جانستون که سه ماه پیش گروگان گرفته شد، مهمان مردم فلسطین بوده و فلسطینی ها باید از او پذیرایی می کردند.
ماه گذشته میلادی، یک نوار ویدیویی که ادعا شد از جانب ربایندگان آلن جانستون، است به شبکه تلویزیونی عرب زبان الجزیره فرستاده شد.
دراین نوار تقاضای آزادی زندانیان مسلمان در زندان های انگلیس مطرح شده بود.
بی.بی.سی درآن زمان گفت درباره تقاضاهایی که از دولت انگلیس شده، اظهارنظر نمی کند و همچنان نگران وضعیت جانستون است و خواستار آزادی فوری وی می باشد.
آلن جانستون درسال 1991 به بی.بی.سی پیوست و در 16 سال اخیر، هشت سال به عنوان خبرنگار کار کرده است. وی قبلا در ازبکستان و افغانستان نیز برای بی.بی.سی گزارش تهیه کرده بود.
جانستون از سه سال قبل در غزه زندگی می کرد و تنها خبرنگار غربی بود که به طور دایم دراین منطقه سرشار از خشونت به سر می برد.
صویر/3450/1448/1373 شماره 092 ساعت 12:16 تمام انتهای پیام I27.17-12-16
۰ نفر