۲۷ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8152072
T T
۰ نفر
ایران و ترکمنستان کمیته ای مشترک برای مقابله با موادمخدر تشکیل می دهند ....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/86 داخلی.سیاسی.ایران.ترکمنستان.متکی.
جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ، کمیته ای مشترک برای بررسی راههای مقابله با مواد مخدر تشکیل می دهند.
به گزارش روز یکشنبه اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، تصمیم برای تشکیل این کمیته در دیدار " منوچهر متکی " وزیر امورخارجه با "قربان قلی بردی محمداف" رییس جمهوری ترکمنستان در تهران اتخاذ شد.
متکی و بردی محمد اف ، افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و قاچاق آن به کشورهای همسایه این کشور را به عنوان یک مساله مهم و چالش مشترک برای ایران و ترکمنستان مطرح کردند.
طرفین در این دیدار که در محل اقامت رییس جمهوری ترکمنستان در تهران انجام شد درباره راه های تحکیم مناسبات و مسایل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
در این دیدار، مسایل منطقه ای از جمله عراق، بحران لبنان و افغانستان و نیز روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو کشور همچنین نگرانی خود را از ادامه درگیری بین نیروهای فلسطینی و رخدادهای جاری لبنان و افغانستان ابراز کردند.
رییس جمهوری ترکمنستان اظهار داشت: دو کشور از رایزنی های خوبی در زمینه تحولات منطقه ای و سازمان های بین المللی برخوردار هستند و ترکمنستان، نقش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در تحولات مختلف منطقه را مهم و حائز اهمیت می داند.
سیام.م.الف-1572 -1324 شماره 061 ساعت 36:12 تمام انتهای پیام I27.48-36-12
۰ نفر