۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۲۸
کد خبر: 81520620
T T
۰ نفر
فرمانداران در چارچوب سياست هاي دولت براي توسعه شهرستانها گام بردارند

رشت - ايرنا - استاندار گيلان در مراسم معارفه فرماندار جديد صومعه سرا گفت: فرمانداران بايد در چارچوب سياست هاي دولت براي توسعه شهرستان ها گام بردارند.

به گزارش روابط عمومي استانداري گيلان، محمدعلي نجفي روز چهارشنبه در اين مراسم افزود: فرمانداران موظف هستند در چارچوب سياست‌هاي دولت تدبير و اميد مستقلانه عمل كرده و به منظور فراهم آوردن و ثبات بسترهاي توسعه، هماهنگي و هم انديشي‌هاي شهرستاني را لحاظ كنند.

وي با بيان اينكه ثبات مديريت از اصول برنامه‌ريزي پايدار در گيلان است ، اظهار كرد: البته گاهي اوقات تغيير مديريت‌ها به دليل ناسازگاري رويكرد برخي مديران با انديشه‌ي 24 خرداد كه مردم به آن رأي داده‌اند و همچنين افتخار نائل شدن به مقام بازنشستگي انجام مي‌پذيرد.

وي خاطرنشان كرد: مديران شايسته‌اي كه انديشه‌ي 24 خرداد را درك كرده باشند، مي‌توانند در اين دولت به مردم خدمت كنند.

استاندار گيلان با بيان اينكه از مديران و فرمانداران انتظار مي‌رود بحث توسعه نگري و برنامه ريزي براي توسعه‌ پايدار با انديشه‌هاي باز را مد نظر قرار دهند، گفت: از مديران دلسوز و پرتلاش حمايت مي‌كنم.

نجفي با بيان اينكه دولت در تلاش است تا نگاه صحيح و واقع بينانه از كشورمان در محافل جهاني ترسيم شود، گفت: فضاي مسمومي كه در خصوص جمهوري اسلامي ايران در جهان بوجود آمده بود با راهبرد رئيس جمهوري و تائيد و حمايت رهبر معظم انقلاب در حال از بين رفتن است.

استاندار گيلان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مديريت بحران برف و خشكسالي سال گذشته در استان گفت: مجموعه‌ مديريتي استان نشان داده در مواقع بحران آمادگي لازم به منظور كاهش مشكلات مردم را دارد.

نجفي افزود: با توجه به كاهش ميزان آب سد سفيدرود نسبت به سال گذشته تمهيدات لازم براي مقابله با اين وضعيت انديشيده شده است.

وي اظهار كرد: با همكاري كشاورزان و تلاش مديران اميدواريم كم آبي كشاورزي امسال را نيز پشت سربگذاريم.

استاندار گيلان همچنين با اشاره به كاهش عقب ماندگي‌هاي گيلان در بخش آسفالت و آب روستايي گفت: دولت در تلاش است از همه‌ امكانات براي توسعه‌ استان و كاهش اين فاصله ها بهره‌ ببرد.

وي با بيان اينكه بارها اعلام شده از بخش خصوصي سالم و بي ادعا كه سرمايه‌گذار است نه سرمايه بر، حمايت مي‌كند، تصريح كرد: مديران موظفند موانع سرمايه گذاري براي ورود بخش خصوصي جهت انجام طرح و پروژه هاي استان را از بين ببرند.

نماينده‌ صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اينكه دولت در يكسال گذشته بيش از 150 ميليارد تومان در قالب اعتبارات ملي و استاني در صومعه سرا سرمايه گذاري كرده است، گفت: گيلان هم اكنون شاهد تحول و شكوفايي مناسب با مديريت برنامه ريزي و همدلي است.

حميدرضا خصوصي با اشاره به اينكه دولت با هزاران فشار و مشكلات به جامانده از گذشته كشور را اداره مي‌كند، گفت: با تلاش و كوشش، تدبير و وحدت و دوري از حاشيه‌ها مشكلات كشور را حل كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين اسماعيل صديقي امام جمعه صومعه سرا نيز در اين مراسم گفت: بايد قدردان نظام ولايي و مسوولاني باشيم كه براي اين مردم و نظام خدمت مي‌كنند.

در پايان اين مراسم نيز با قدرداني از زحمات غلامحسين رجبي فرماندار سابق صومعه سرا كه به افتخار بازنشستگي نائل شد؛ حسين اسماعيل پور به عنوان فرماندار جديد اين شهرستان معرفي شد.ك/1

7296/ 6158