۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81519852
T T
۰ نفر
پنجهزار و621 نفر در حواشي سه شهر خراسان شمالي معاينه رايگان شدند

بجنورد-ايرنا- مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: پنجهزار و 621 نفر از ساكنان حواشي شهرهاي بجنورد، اسفراين و شيروان رايگان معاينه و درمان شدند.

علي آرميده روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين طرح به مدت يك هفته با همكاري بسيج جامعه پزشكي و دانشگاه علوم پزشكي در اين حواشي اجرا شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح گروه هاي پزشكي در مناطق حاشيه شهر، مساجد و پايگاه هاي بسيج مستقر و خدمات رايگان به شهروندان ارائه دادند.

وي گفت: در طرح خدمات سلامت مراجعه كنندگان به صورت رايگان معاينه مي شوند و در صورت نياز به خدمات تخصصي و فوق تخصصي براي دريافت خدمات به مراكز درماني معرفي خواهند شد.

وي افزود: خدمات ارائه شده از جمله دارو به صورت رايگان است و خدمات تخصصي نيز با تخفيف هاي بالا ارائه خواهد شد.

مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: برخي از شهروندان به علت درآمد كم و مشكلات فرهنگي و اقتصادي در صورت نياز به پزشك به مراكز درماني مراجعه نمي كنند كه در اين طرح زير پوشش قرار خواهند گرفت.

آرميده گفت: شهرونداني نيز كه زير پوشش هيچ نوع بيمه اي نيستند با مراجعه به اين مراكز مي توانند از خدمات بيمه سلامت برخوردار شوند و دفترچه بيمه به در منزل آنان تحويل داده مي شود.

وي افزود: با توجه به اينكه شهروندان از اجراي اين طرح استقبال خوبي دارند مرحله دوم نيز بزودي در حواشي شهر بجنورد، راز و جرگلان، اسفراين و شيروان آغاز مي شود و در صورت نياز در ساير شهرها نيز اجرا خواهد شد.

بيشترين حاشيه نشيني مربوط به بجنورد است كه حدود يك سوم جمعيت اين شهر 207هزار نفري در اين سكونتگاه سكونت دارند.

خراسان شمالي 867 هزار نفر جمعيت دارد.ك/3

3007/ 6042