۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81518559
T T
۰ نفر

مستندساز ایلامی با اشك سیاه از كویر می آید

۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 81518559
مستندساز ایلامی با اشك سیاه از كویر می آید

ایلام - ایرنا - ساخت مستند اشك سیاه به كارگردانی و تهیه كنندگی 'فتح الله امیری' فیلمساز برجسته ایلامی بعد از شش سال تصویربرداری و تدوین به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مستند در پارك ملی كویر استان سمنان تصویربرداری شده كه در برگیرنده و روایتگر جست و جو و كنكاش های خستگی ناپذیر یك مستند ساز (سازنده این اثر) برای یافتن گونه در حال انقراض یوزپلنگ ایرانی و مشكلات فراروی این جانور است.

كارگردان اشك سیاه هدف از ساخت این مستند را تلاش در جهت نجات گونه به شدت در معرض انقراض و نابودی یوزپلنگ ایرانی و پیامد های منفی ناشی از نابودی این حیوان نادر و كمیاب بومی كشور عنوان كرده است.

این مستند كه روند ساخت آن از سال 88 تا 93 به طول انجامید ، در نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در آذرماه سال 94 برای نخستین بار به نمایش در می آید.

این اثر با همكاری ' نیما عسگری' مدیر تصویربرداری ، ' محمدصادق فرهادی نیا و فتح الله امیری ' پژوهش، 'ابولفضل عابدی و فتح الله امیری ' تدوین ، 'مجتبی شیراوند' مدیر تولید،' مجید محمد دوست' مدیر هنری پس از تولید ، ' فرزاد جعفریان' صدابردار و ' بابك میرزاخانی' آهنگساز ساخته شده است.

حیات در رگ های سرد، زندگی در كسوف ، در جستجوی پلنگ ایرانی و ... از جمله آثار فاخر این مستند ساز ایلامی است كه در طول سال های گذشته با شركت در جشنواره های داخلی و خارجی ضمن تحسین منتقدان ، داروان و مخاطبان جوایز و عناوین مختلفی را برای سازنده خود به ارمغان آورده اند.

مستند اشك سیاه در سیمای مركز سمنان و به سفارش مركز سیمای استان ها ساخته شده است.

7172/6034