۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81516974
T T
۰ نفر
جماعت اسلامی پاكستان: ایران نقشی حیاتی در برقراری صلح در منطقه دارد

اسلام آباد - ایرنا - یكی از رهبران حزب جماعت اسلامی پاكستان با تاكید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه، گفته است كه ایران، چین و پاكستان می توانند با همكاری های بیشتر، نقشی فعال تر در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا كنند.

محمد ابراهیم كه رییس دفتر نمایندگی حزب جماعت اسلامی در ایالت خیبرپختونخوای پاكستان است، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: افزایش همكاری ها میان پاكستان، چین و ایران به عنوان بازیگران اصلی منطقه می تواند نقشی بسیار سازنده در تقویت صلح و ثبات منطقه و به ویژه افغانستان و پاكستان داشته باشد.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان گفت: یكی از مهم ترین ضرورت های امروز منطقه، كمك به برقراری صلح در افغانستان است و بهتر است به روند مذاكرات صلح در افغانستان كمك شود.

این رهبر ارشد جماعت اسلامی، توطئه های آمریكا و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و مشكلات منطقه برشمرد و گفت: عامل اصلی ایجاد و افزایش تروریسم در پاكستان، حضور نیروهای آمریكایی در منطقه است.

وی خطاب به حاكمان كشورش توصیه كرد: اگر خواستار مبارزه موثر و موفق علیه تروریسم هستید، باید راه خود را از آمریكا جدا كنید و از آن فاصله بگیرید.

آمریكا و رژیم صهیونیستی، منفورترین عوامل بیگانه نزد افكار عمومی پاكستان هستند و هرگاه در هر محفل و مجلسی در پاكستان، از تروریسم و ناامنی در این كشور و در منطقه سخن رانده می شود، انگشت های اتهام به سوی واشنگتن و تل آویو نشانه می رود.

آساق*1*272**1723