۲۴ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8151571
T T
۰ نفر
اسکندری: امسال 40نوع محصول به طور توافقی از کشاورزان خریداری می شود ..................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/86 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.اسکندری.
وزیر جهاد کشاورزی، از خرید توافقی بیش از 40نوع محصول از کشاورزان در سال جاری خبردادوپیش بینی کرد:این تولیدات به بیش از یک میلیون تن برسد.
"محمدرضا اسکندری " اظهار داشت:در سال گذشته 9 محصول به طور توافقی از کشاورزان خریداری شد که 200 هزارتن را شامل شد.
به گزارش ایرنا وی روز پنج شنبه در همایش یک روزه باز مهندسی ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی شبکه تشکلهای تعاونی روستایی کشاورزی که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد،از بازمهندسی و بازسازی ، یک هزارو 200 تعاونی درسال گذشته خبرداد .
وی گفت: در فعالیت های جاری تعاونی ها تلاش شده تا با استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده به سازماندهی اساسنامه تشکل ها اقدام شود.
وزیر جهاد کشاورزی، سپس مجموعه فعالیتهای بخش کشاورزی را در قالب یک زنجیره به هم متصل دانست وافزود : باید تمامی این بخشها از انسجام مناسب برخوردار باشند.
وی تاکید کرد:ساماندهی مناسب دربخشهای مختلف تولید از جمله خروج محصول از مزرعه،عرضه در بازار وصادرات موجب می شود تا تولیدکننده و مصرف کننده به حقوق واقعی خود دست یابند .
همایش یک روزه باز مهندسی ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی شبکه تشکل های تعاونی روستایی کشاورزی با حضور بیش از یک هزارو 200 عضو هیات مدیره و مدیران عامل جدید شرکتهای تعاونی روستایی و کشاورزی سراسر کشور در مصلی تهران برگزار شد.
وزیر جهاد کشاورزی ، همچنین از راه اندازی 220واحدتبدیلی صنایع کشاورزی درسالهای آینده با هدف ساماندهی بازار محصولات کشاورزی خبر داد.
به گفته وی، در حال حاضر 154 واحد تبدیلی صنایع کشاورزی در کشور مشغول فعالیت می باشند .
اسکندری معتقد است : در صورتی که از ظرفیت های موجود کشاورزی به درستی استفاده شود،می توان تولید کشاورزی را سالانه به 300میلیون تن رساند.
وی تاکید کرد: تشکل های کشاورزی قادرند با استفاده از ظرفیت های تولید حلقه های زنجیره را به یکدیگر متصل کنند و با کوتاه کردن دست واسطه ها محصول را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسانند .
اسکندری با بیان اینکه،خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سال 85 شروع شده ،افزود: این حرکت با هدف ساماندهی تولیدات کشاورزی و ارایه محصول با قیمت مناسب آغاز شده است .
وی سپس باانتقاد ازبرخی بخشها که درشکل های مختلف خودرا قیم بخش کشاورزی می دانند ، اظهار داشت :تاکنون عناصر به ظاهر دلسوز با اخلال در شبکه های تعاونی همواره سبب وارد شدن ضرر و و زیان به کشاورزان و نارضایتی مصرف کنندگان شده اند که فعال شدن شبکه تعاونی ها مانع این کار خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: با تلاش تشکل های واقعی تصدی گری دولت در بخش توزیع کود و سم و دیگر نهاده های کشاورزی در اختیار اعضای این تشکل ها قرارمی گیردو توسعه خصوصی سازی و اجرای کامل سیاست های اصل 44 فراهم می شود.
اسکندری درپایان بابیان اینکه فعال تر شدن تشکل ها و سرمایه گذاری اندک آنهاموجب می شود تا بانک مربوط به آن ها راه اندازی شود،افزود:اگر قرار باشد نقش تشکل ها در تولید پررنک تر شود باید به ایجاد بانک مستقل اقدام کرد.
اقتصام 1601 1590 شماره 210 ساعت 10:20 تمام انتهای پیام I24.38-10-20
۰ نفر