۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۴۸
کد خبر: 81509036
T T
۰ نفر
عضو شوراي شهر:معماري اسلامي در قزوين بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرد

قزوين-ايرنا- يك عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: معماري اسلامي در قزوين به عنوان يك شهر با غنا و پيشينه تاريخي و فرهنگي و مذهبي بايد بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

به گزارش ايرنا،'حسين غياثوند' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بايد به شيوه اي پيش رفت تا شاهد استفاده از معماري اسلامي در ساختمان سازي هاي جديد باشيم.

وي با بيان اينكه خيلي از كشورها و شهرهاي دنيا به معماري سنتي خود پايبند و در پي حفظ آن هستند، اظهار كرد: با برنامه ريزي مناسب و در كنار استفاده از فناوري هاي مدرن مي توان شاهد به كارگيري معماري اسلامي در بناها و سازه ها بود.

غياثوند با اشاره به افزايش ساخت بناها و سازه هاي مختلف با استفاده از معماري غيراسلامي مانند بناهاي رومي، انرا نگران كننده خواند و گفت: اين مساله با ضوابط و چارچوب هاي شهري مانند قزوين مغايرت دارد.

وي با اشاره به اينكه معماري در شكل گيري منظر شهري نقش اساسي ايفا مي كند، اظهار داشت: تدوين و تنظيم ضوابط معماري اسلامي كه خواست مسوولان كشور از جمله مقام معظم رهبري نيز مي باشد را بايد به طور جدي دنبال كنيم.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در پايان خاطرنشان كرد: براي تحقق اين مهم بايد از ن نظام مهندسي ساختمان، اداره كل راه و شهرسازي، اساتيد حوزه و دانشگاه، رسانه ها و نظرات كارشناسي شهروندان استفاده كنيم.

7389/ 6128