۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۰۸
کد خبر: 81509011
T T
۰ نفر
درختان نارنج و زيتون معابر سطح شهر و منازل مردم گرگان سمپاشي مي شود

گرگان - ايرنا - مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري گرگان گفت: به منظور مبارزه با آفت، درختان نارنج و زيتون معابر عمومي و منازل مردم اين شهر سمپاشي مي شود.

به گزارش دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرداري گرگان، 'يحيي ستوده نيا' اظهار كرد: اين اقدام به منظور مبارزه با انواع آفت شپشك از ابتداي هفته آينده از ساعت 9.5 شب توسط نيروهاي خدماتي چهار ناحيه سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري آغاز شده و تا پنجم اسفند ادامه مي يابد.

وي افزود: در اين راستا برنامه شست و شوي درختان آلوده به شپشك به كمك روغن پاشي و محلول هاي مؤثر و مناسب با محيط زيست شهري در كانون هايي كه آلودگي زيادي دارد، اجرا مي شود.

وي يادآور شد: اين سازمان هر ساله در سه مرحله اوايل تير، اواخر شهريور و اواسط بهمن تا اوايل اسفند عمليات سمپاشي را اجرا مي كرد اما از آن جايي كه يكي از كانون هاي آفت شپشك درختان سطح شهر درختان آلوده منازل شهروندان گرگاني است سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري گرگان تصميم گرفت سمپاشي درختان منازل شهروندان را براي نخستين بار امسال در وظايف و مأموريت هاي خود قرار دهد.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري گرگان با اعلام اين كه عمليات سمپاشي به صورت رايگان صورت مي گيرد، افزود: شهروندان مي توانند در صورت تمايل درخواست خود را با كارشناسان سازمان پارك ها از طريق تماس با شماره 32436002 در ميان بگذارند و يا با مراجعه حضوري به اين سازمان واقع در خيابان شهيد رجايي، تقاطع رسالت، نبش ايستگاه سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني براي عمليات سمپاشي اقدام كنند.

41 هزار و 385 اصله درخت نارنج و سه هزار و 328 اصله درخت زيتون در معابر سطح شهر گرگان وجود دارد.

7464/6159/6203