۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81508699
T T
۰ نفر

مشهد - ایرنا - مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: طی 10 ماه گذشته امسال هفت میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جا به جا شده اند.

'محمدباقر قاسم زاده' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس شمار جا به جایی مسافر طی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد رشد یافته است.

وی گفت: مسافران فرودگاه مشهد طی 10 ماه امسال با 47 هزار و 830 پرواز در مسیر مشهد به 30 مركز داخلی از جمله مراكز استانها و نیز 19 مسیر خارجی جا به جا شده اند.

مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: طی این مدت درصد رشد مسافر در بخش داخلی 10 درصد، در بخش بین المللی 23 درصد، حجاج 13 درصد و در زمینه سفر به عتبات عالیات 33 درصد بوده است.

وی در ادامه پیرامون آمادگی ناوگان هوایی برای نوروز 1394 نیز گفت: برنامه ریزیها صورت گرفته و پیش بینی می شود طی نوروز آتی نسبت به سال 93 رشد جا به جایی مسافر به 25 درصد برسد.

قاسم زاده ادامه داد: نوروز 93 كل مسافر جا به جا شده در فرودگاه مشهد 419 هزار و 84 نفر و تعداد نشست و برخاست هواپیماها دو هزار و922 مورد بوده كه نسبت به سال ماقبل 23 درصد رشد داشت.

وی همچنین تاكید كرد: از فرودگاه مشهد به تمامی مراكز استانهای كشور پرواز برقرار است و فقط به استانهایی كه فاقد فرودگاه هستند همانند قم پرواز نداریم لذا فرودگاه مشهد عملا به تمام كشور پوشش پروازی می دهد.

مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی در خصوص پروازهای خارجی هم از اقدامات مربوط به راه اندازی دو پرواز جدید خبر و ادامه داد: با برقراری این دو پرواز طی دو ماه آینده تعداد مقاصد خارجی پروازهای فرودگاه مشهد به 21 مورد می رسد.

وی گفت: هشتم فروردین ماه آتی پرواز مشهد - كویت از طریق یك شركت كویتی فعال می شود و پرواز مشهد - هامبورگ نیز بین ششم تا دهم اسفند ماه توسط شركتی آلمانی برقرار خواهد شد.

قاسم زاده در ادامه با اشاره شركتهای هواپیمایی كه طی امسال تعداد پروازهای خود را به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد افزایش داده اند هم اظهارداشت: شركتهای هواپیمایی معراج 35 درصد، قشم 90 درصد، تابان 46 درصد، زاگرس 104 درصد، كاسپین 30 درصد و گلف ایر 76 درصد تعداد پروازهای خود را رشد دادند.

وی افزود: شركتهای هواپیمایی فلایت دوبی و اترك نیز از دی ماه گذشته در فرودگاه مشهد فعالیت پروازی خود را آغاز كرده اند.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیك ایران روزانه به حداقل 170 و حداكثر 240 پرواز خدمات هوانوردی ارائه نموده و بطور متوسط روزانه 22 هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می كنند.

فرودگاه مشهد با سه پایانه مسافربری داخلی، خارجی و حج در مجموع 68 هزار متربع مساحت دارد. این فرودگاه با 37 محل پارك هواپیمای پهن پیكر و بدنه متوسط به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد.

17 شركت هواپیمایی داخلی و 10 شركت هوایی خارجی در فرودگاه مشهد برنامه پرواز روزانه دارند. شركتهای هواپیمایی ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان نیز در این فرودگاه دارای آشیانه تعمیرات و پایگاه هواپیما هستند.

1906/1858
۰ نفر