۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81505660
T T
۰ نفر
صدور مجوزهاي تاسيس و بهره برداري فعاليت آبزي پروري درزنجان افزايش يافت

زنجان - ايرنا - مدير امور شيلات و آبزيان استان زنجان، از افزايش صدور مجوزهاي تاسيس و بهره برداري فعاليت پرورش انواع آبزيان در اين استان خبرداد.

محمود صيادبوراني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افزايش صدور مجوزهاي فعاليت آبزي پروري در استان زنجان در راستاي كاهش هزينه هاي احداث، رشد قيمت تمام شده محصول نسبت به سال گذشته و نياز روز افزون به پروتئين مفيد و با ارزش انجام شده است.

وي، صادرات بالاي انواع آبزيان در استان زنجان به استان هاي همجوار، سالم بودن ماهيان توليدي اين استان به لحاظ استفاده نكردن از آنتي بيوتيك ها و انواع داروها در طول دوره پرورش، تخصيص انواع تسهيلات بانكي جهت ساخت و مكانيزه كردن مزارع آبزي پروري را از دلايل استقبال كشاورزان از اين فعاليت و افزايش صدور مجوز برشمرد.

مدير امور شيلات و آبزيان استان زنجان گفت: تعامل با دستگاههاي اجرايي ذيربط در خصوص فعاليت آبزي پروري، نياز به ساعت كاري اندك آبزي پروري نسبت به ساير فعاليتهاي بخش كشاورزي، عدم تامين نهاده هاي دولتي و عدم قيمت گذاري محصول توسط دولت'تعيين قيمت بر اساس تقاضاي بازار' از ديگر علل گرايش كشاورزان و علاقه مندان به پرورش آبزيان در اين استان است كه افزايش تعداد مجوزها را به طور چشمگيري به دنبال دارد.

صيادبوراني تاكيدكرد: در خصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز در راستاي پرورش انواع آبزيان مقابله شده و اين فعاليت به طور نظامند انجام و نظر كشاورزان زيادي را به خود معطوف كرده است.

وي، از صدور 103 فقره مجوز احداث و بهره برداري در 10 ماهه امسال جهت فعاليت انواع آبزيان در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان كرد: از اين تعداد 36 فقره مجور جهت احداث و 67 فقره مجوز ديگر نيز جهت بهره برداري صادر شده است.

مدير امور شيلات و آبزيان استان زنجان گفت: اين تعداد مجوزهاي صادر شده در 10 ماهه سال گذشته 53 مورد بود.

صيادبوراني اظهاركرد: اميال 67 فقره مجوز بهره برداري به ظرفيت حدود 650 تن صادر شده است.

به گزارش ايرنا، امسال 10 ميليون بچه ماهي در بيش از 500 استخر آبزي پروري استان زنجان رها سازي شده كه از اين تعداد مزرعه تنها ماهيان يك تا 400 گرمي 20مزرعه بيمه مي باشد.

يكهزار و 650 نفر در اين استان پرورش دهنده انواع آبزيان سردآبي و گرم آبي هستند.

7325/6085