۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81503362
T T
۰ نفر
بازديد تركان از بندرگاه تجاري و چند طرح در حال ساخت كيش

كيش - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري - صنعتي ويژه كشور علاوه بر بازديد از بخش هاي مختلف بندرگاه كيش و روند ساخت اسكله ها از چند طرح در حال ساخت اين جزيزه نيز ديدن كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اكبر تركان كه علي اصغر مونسان مديرعامل و جمعي از معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش وي را همراهي مي كردند روز چهارشنبه از روند تكميل طرح در بندرگاه كيش بازديد كرد.

وي در بندرگاه كيش از مراحل احداث اسكله 35 هزار تني و همچنين موج شكن شرقي كه به منظور تخليه و بارگيري مصالح در حال تعريض است بازديد كرد، اين موج شكن به منظور افزايش ظرفيت توسعه و مبادلات تجاري در منطقه شكل گرفته است.

وي همچنين از مجموعه گردشگري و هتل دريايي كه نخستين هتل بر روي آب در خاورميانه است نيز ديدن كرد، اين هتل در دو بخش دريايي و ساحلي در حال ساخت است.

در بخش دريايي اين هتل در فضايي به وسعت 60 هزار متر مربع و در بخش ساحلي نيز در فضايي به وسعت 12 هزار متر مربع با 130 اتاق و 330 تخت با سرمايه اي به ميزان 650 ميليارد ريال در حال ساخت است.

اين هتل در نيمه دوم سال 94 به بهره برداري خواهد رسيد .

اكبر تركان همچنين از خودرو برقي با قدرت موتور 95 اسب بخار كه اخيرا در جزيره كيش رونمايي شده بود، ديدن كرد .

اين خودرو بدون هيچگونه آلايندگي زيست محيطي محصول يكي از شركت هاي معتبر خودرو سازي جهان است و در راستاي حفظ محيط زيست پاك توسط بخش خصوصي وارد جزيره كيش شده است.

باطري اين خودرو تا هفت سال نياز به تعويض ندارد و بعد از آن تنها 30 درصد از ميزان شارژ آن كاسته مي شود.

اين خودرو اخيرا در جزيره كيش رونمايي شده است .

مشاور رييس جمهوري شب گذشته نيز از پارك مينا٫ آبنماي در حال احداث جنب مركز همايش هاي بين المللي كيش و خودروهاي جديد فعال شده در ناوگان تاكسيراني كيش ديدن كرد.

قرار است عصر امروز نيز دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري - صنعتي ويژه كشور از چند طرح در حال ساخت در جزيره كيش نيز ديدن كند.

1630**1641/6048/1104
۰ نفر