۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81498675
T T
۰ نفر
خاطرات استاندار اسبق كرمان از آيت الله هاشمي رفسنجاني در زندان پهلوي

كرمان - ايرنا - نخستين استاندار كرمان پس از پيروزي انقلاب اسلامي خاطراتي از حضور در زندان قبل از پيروزي انقلاب و آيت الله هاشمي رفسنجاني بيان كرد.

به گزارش ايرنا، 'حميد بهرامي' روز يكشنبه در جشن انقلاب ويژه كميته امداد امام خميني (ره) استان كرمان افزود: يكي از دلايل تحقق انقلاب اسلامي اين بود كه قشر عظيمي از مومنان، مسلمان و علما و مراجع به زندان رفتند و از جمله اين افراد بزرگواراني چون رهبر معظم انقلاب اسلامي بودند.

وي گفت: زندانيان سياسي در دوران پهلوي در زندان تجربيات گرانبهايي را كسب مي كردند و با يكديگر تبادل تجربه داشتند.

وي بيان كرد: زماني كه در كرمان رييس مسكن و شهرسازي بودم از سوي ساواك دستگير شده و به تهران و زندان قزل قلعه و اوين منتقل شدم.

بهرامي گفت: در زندان صداي آقاي هاشمي رفسنجاني را شنيدم و از آنجا كه نمي توانستم به صورت مستقيم با ايشان ملاقات كرده و حضور خود در آن زندان را اطلاع دهم، بعد از نماز با زبان عربي و به صورت شعر به ايشان خبر دادم كه در زندان هستم.

وي اظهار كرد: نيم ساعت بعد آيت الله هاشمي رفسنجاني به سراغ من آمدند و گفتند فكر مي كنم مي خواهند مصاحبه تلويزيوني راه بيندازند و شما قبول نكنيد و من گفتم كه از من خواستند و من قبول نكردم.

استاندار اسبق كرمان ادامه داد: يكي از شاخص هاي انقلاب امام راحل اين بود كه به جايي وابستگي نداشت و يك مرجع تقليد اسلامي بودند كه همواره خدا، خدمت به مردم و اجراي قوانين اسلامي را مد نظر داشت.

وي گفت: سختي ها و دشواري هاي زندگي آزمايش هاي الهي است كه همه آنها خير هستند.

بهرامي بيان كرد: انسان در چنين مواردي بايد با تسلط بر نفس، ارتباط خود با خدا را حفظ كند زيرا ما در همه شرايط حتي در سختي ها مورد عنايت خداوند هستيم.

وي گفت: مردم ايران سال ها سختي ها را تحمل كردند و بعد از آن، مردي بزرگوار از مراجع تقليد، انقلابي را شروع كردند و به نتيجه رسيدند.

حميد بهرامي كه به دليل مبارزات انقلابي در زمان پهلوي دو سال را در زندان گذراند اكنون رييس دانشكده حقوق دانشگاه شهيد باهنر كرمان است.

7440/3028