۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81497205
T T
۰ نفر
بيعت نيروي هوايي با امام راحل، روند سقوط رژيم طاغوت را  سرعت بخشيد

شيراز- ايرنا- فرمانده ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد گفت: نيروي هوايي با انجام رژه تاريخي در مقابل امام خميني (ره) در روز 19 بهمن و بيعت با ايشان، روند سقوط رژيم طاغوت و پيروزي انقلاب اسلامي را سرعت بخشيد.

به گزارش ايرنا، امير سرتيپ حسين محمدي، شنبه در آيين گراميداشت روز نيروي هوايي در شيراز، ضمن تبريك ايام الله دهه مبارك فجرو روز نيروي هوايي افزود: نيروي هوايي از افتخارات ارتش جمهوري اسلامي است و در مقاطع مختلف نقش تاريخي خود را به خوبي ايفا كرده كه اين ايفاي نقش كارنامه زرين و افتخارآميزي را براي اين نيرو در تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسانده است.

وي، اقتدار، عزت، عظمت و امنيت پايدار ايران اسلامي را مرهون رهبري بي بديل حضرت امام خميني (ره)، هدايت، رهبري و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، وحدت و انسجام مردم ولايتمدار و با بصيرت و رشادت، شهادت طلبي و ايثار گري نيروهاي مسلح دانست.

امير سرتيپ محمدي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي همواره در تحولات انقلاب اسلامي نقش بسيار موثري داشته به طوري كه بسياري از كاركنان آن، قبل از پيروزي انقلاب با فرمان حضرت امام (ره) پادگان ها را ترك كردند و پس از پيروزي انقلاب به فرمان امام راحل براي خدمت به نظام اسلامي به پادگان ها بازگشتند.

فرمانده ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد، اظهار كرد: هنوز چند ماهي از پيروزي انقلاب نگذشته بود كه عناصر ضد انقلاب سوداي تجزيه طلبي را در نقاطي از كشور در سرداشتند كه ارتش با انجام رسالت و ماموريت خود ثبات و آرامش را به جامعه بازگرداند.

وي، نقش ارتش و ديگر نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس را نقشي اثرگذار و شناخته شده براي مردم انقلابي دانست و گفت: در دوران جنگ تحميلي، خصوصا نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي به عنوان يك نيروي تخصصي و واكنش سريع در نخستين روز از مهرماه سال 59، 200 فروند جنگنده بمب افكن را به پرواز در آوردند كه 140 فروند از آنها با عبور از مرزها و بمباران مناطق حساس و استراتژيك و پايگاههاي نظامي عراق و 60 فروند ديگر با زمين گير كردن نيروها و انهدام ادوات و تجهيزات دشمن كه وارد خاك كشورمان شده بودند، در همان روز هاي نخست جنگ، رژيم بعث عراق را از اين اقدام خود پشيمان كردند.

امير سرتيپ محمدي، يكي ديگر از افتخارات نيروي هوايي را شركت در عمليات مرواريد در هفت آذر سال 59 برشمرد و گفت: نيروي هوايي در اين عمليات، هفت فروند ناوچه و يك فروند ناو نيروبر و چندين فروند از هواپيماهاي دشمن را منهدم كرد به طوري كه تا پايان جنگ نيروي دريايي عراق به يك نيروي بي اثر و خنثي تبديل شد و سيتره دريايي تا پايان جنگ با نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود.

وي اضافه كرد: همچنين پشتيباني هوايي تمامي عمليات ها در دوران دفاع مقدس اعم از عمليات هاي مستقل و مشترك ارتش و سپاه به عهده نيروي هوايي بود كه اين نيز به عنوان برگ زرين ديگري در تاريخ نبرد هاي اين نيرو ثبت شد.

وي گفت: نيروي هوايي، با برخورداري از كاركنان مومن، متعهد، متخصص و ولايتمدار، بعد از پايان جنگ نيز توانست علاوه بر تعمير و نگهداري وسايل و تجهيزات خود، با همكاري صنايع دفاعي و دانشگاههاي كشور، صنعت دفاعي خود را بومي كرده به طوري كه براي انجام رسالت و ماموريت خود نيازمند هيچ كشور خارجي نيست.

امير سرتيپ محمدي تصريح كرد: اميدواريم، نيروي هوايي بتواند روز به روز با ارتقاء توان رزمي خود، رسالت و ماموريت خود را براي پاسداري از تماميت ارضي و استقلال كشور و ايجاد امنيت پايدار در جامعه همانند گذشته به خوبي انجام دهد.

19 بهمن، در تقويم رسمي به عنوان روز نيروي هوايي نامگذاري شده است.ك/2

6122/ 5054