۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81497079
T T
۰ نفر

نكوداشت شاعر پيشكسوت جنگ و جبهه در فجر انقلاب

۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۶
کد خبر: 81497079
نكوداشت شاعر پيشكسوت جنگ و جبهه در فجر انقلاب

تهران-ايرنا- همزمان با سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، آيين نكوداشت «حسين اسرافيلي» شاعر پيشكسوت انقلاب در فرهنگسراي ابن سينا برگزار مي‌شود.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در اين برنامه با شعار «من انقلابي‌ام» جمعي از شاعران و فعالان فرهنگي حضور مي‌يابند تا از سال‌ها فعاليت شاعر عرصه‌هاي جبهه و جهاد تقدير كنند.

حسين اسرافيلي از شاعراني است كه سال‌هاي 1358 تا 1366 در حوزه هنري حضوري فعال داشت و بارها همراه با ديگر شاعران براي شعرخواني عازم جبهه‌هاي حق عليه باطل شد.

وي سال‌هاي 1360 تا 1367 مسووليت صفحه ادبي مجله پيام انقلاب را به عهده داشت و عضو شوراي شعر و موسيقي صدا و سيما و شوراي شعر بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس است.

اسرافيلي سابقه همكاري با موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي را در زمينه حضور در شب‌هاي شعر «خورشيد ولايت» و «نغمه بهار» دارد.

معروف‌ترين مجموعه شعر او «تولد در ميدان» است كه به عنوان يكي از آثار بر‌تر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس برگزيده شد.

«آتش در خيمه‌ها»، «مجموعه شعر عاشورايي»، «عبور از صاعقه»، «گزيده ادبيات معاصر شماره 5»، «مردان آتش‌نهاد»، «آتش در گلو» و «آيينه‌هاي شعله‌ور» از سروده‌هاي اوست.

تازه‌ترين آثار حسين اسرافيلي در سه مجموعه جديد با عنوان «حياط خلوت كلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» منتشر شده است.

آيين نكوداشت حسين اسرافيلي شاعر پيشكسوت انقلاب روز يكشنبه 19 بهمن ماه ساعت 18 در فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرك قدس، فاز يك، خيابان ايران ‌زمين شمالي برگزار مي شود.



*رونمايي از كتاب «تاريخ شفاهي استقبال از كميته امام خميني»

همزمان با سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، فرهنگسراي ملل با مشاركت مركز اسناد انقلاب اسلامي آيين رونمايي و نشست نقد و بررسي كتاب «تاريخ شفاهي كميته استقبال از امام خميني» نوشته اكبر قاسملو و معصومه آقاجان پور را 19 بهمن ماه ساعت 16 برگزار مي كند.

اين كتاب با هدف گردآوري و تدوين خاطرات افرادي كه در كميته‌ استقبال از امام خميني(ره) نقش داشتند تدوين شده و به دنبال چرايي و چگونگي تشكيل كميته، عملكرد اعضا و چگونگي ورود امام به ايران و پيروزي انقلاب اسلامي است.

در بخشي از اين كتاب فضاي سياسي جامعه ايران و حوادث منتهي به بازگشت امام مانند ايجاد فضاي باز سياسي، درگذشت آيت الله مصطفي خميني، مقاله روزنامه اطلاعات، حادثه سينما ركس آبادان، حادثه 17 شهريور 1357 و در نهايت خروج شاه از ايران و مهياشدن زمينه براي بازگشت امام خميني(ره) و پيروزي انقلاب اسلامي بيان شده است.

تاريخ شفاهي كميته استقبال از امام خميني(ره) در يك هزار نسخه و 304 صفحه منتشر شده است.

فرهنگسراي ملل در بزرگراه صدر، بلوار قيطريه، پارك قيطريه واقع شده است.

تهرام/7245/1348
۰ نفر