۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۶:۲۹
کد خبر: 81495781
T T
۰ نفر
پرده برداری مستند از ارتباط آمریكا و رژیم صهیونیستی با داعش

كوالالامپور - ایرنا – تارنمای 'مالیزیا دایجست' روز شنبه با تشریح جنایات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و زنده سوزاندن خلبان اردنی، به نقش آمریكا و رژیم صهیونیستی در ایجاد این گروه تكفیری و همكاری با تروریست ها پرداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای مالزیایی، با طرح این سوال كه آیا آمریكا و رژیم صهیونیستی در این گروه وحشی تروریستی نقش بازی می كنند و تا چه حد همكاری دارند؟، نوشت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل دسامبر سال گذشته شاهد ارتباط اسرائیل با تروریست ها در مرز سوریه و حدود بلندی های جولان بودند كه آن را گزارش كردند.

ناظران سازمان ملل در بلندی ‌های جولان سوریه در گزارش خود جزئیات تماس‌ های دائم میان رهبران مخالفان سوریه و افسران ارتش رژیم صهیونیستی را اعلام و تاكید كردند كه بین ماه مارس تا پایان مه سال 2014 میلادی 59 دیدار میان ائتلاف مخالفان سوریه و ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته كه طی این دیدارها 89 زخمی برای درمان به اراضی اشغالی منتقل

شده اند.

'مالیزیا دایجست' با استناد به این گزارش، نوشت كه ارتش رژیم صهیونیستی در تماس منظم با شورشیان سوریه از جمله تروریست های داعش است و به طور عمده به درمان آن ها می پردازد و از آن ها با ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی پشتیبانی می كند.

'فیلم منتشر شده در رسانه های اسرائیل در سال گذشته نیز نشان داد ستیزه جویان در بیمارستان اسرائیل درمان می شوند. در این مستند همچنین سفر سربازان اسرائیلی به مرزهای محلی كه شبه نظامیان مجروح شده اند به تصویر كشیده شده است'.

این تارنمای خبری مالزی با اشاره به مصاحبه شبكه 'پرس تی وی' با 'وین مدسن' خبرنگار و محقق آمریكایی، به تشریح طرح 1982 'اودد اینون' صهیونیست در خصوص خاورمیانه و تقسیم كل منطقه به كشورهای كوچك و از بین بردن كشورهای عربی پرداخت و گروه داعش را در این چارچوب مورد بررسی قرار داد.

با روی كار آمدن حزب لیكود در سرزمین های اشغالی در دهه 1980 میلادی، اهداف پشت پرده صهیونیسم هویدا شد و در ماه فوریه سال 1982، 'اودد اینون' وابسته وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در مقاله ای باعنوان 'استراتژی اسرائیل در دهه 80' كه در نشریه 'كیوومیم' ارگان تشكیلات جهانی صهیونیزم منتشر شد تاكید كرد 'برای بیرون كردن فلسطینی ها از منطقه، اسرائیل باید با ایجاد جنگ، زمینه از بین بردن دولت های عرب و تجزیه آن ها به گروه های قومی را آماده كند'.

این تارنمای مالزی در ادامه برای پیدا كردن رابطه گروه تروریستی داعش با رژیم صهیونیستی به افشاگری های 'ادوارد اسنودن' اشاره كرد و نوشت: جدای از این گزارش ها، اسنودن كارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریكا نشان داد بخش های اطلاعاتی بریتانیا، آمریكا و اسرائیل با هم برای ایجاد گروه تروریستی داعش كار كرده اند.

'وی گفت هدف سرویس های اطلاعاتی این سه كشور ایجاد یك سازمان تروریستی است كه توان جذب افراط گرایان جهان را در یك مكان با استفاده از استراتژی 'لانه زنبور سرخ' برای حفاظت از نهاد صهیونیستی با ایجاد شعارهای مذهبی و اسلامی داشته باشد.'

براساس اسناد منتشر شده 'ابوبكر البغدادی' رهبر داعش آموزش‌ های نظامی متمركزی را برای حدود یكسال نزد موساد گذرانده و در كنار آن دوره‌ های الهیات و فن بیان را طی كرده است.

'مالیزیا دایجست' نوشت: براساس اسناد اسنودن، تنها راه حل برای حمایت و پشتیبانی از دولت یهودی، ایجاد دشمن در نزدیكی مرزهای آن است.

این تارنمای خبری مالزی با اشاره به دیدگاه های 'جیمز هنری فتزر' فیلسوف و تحلیلگر آمریكایی و بنیان گذار جنبش حقیقت یاب حملات یازدهم سپتامبر، به نقل از وی، نوشت: سازمان سیا آمریكا تروریست های داعش را در سال 2012 برای بی ثبات كردن سوریه در اردن تحت آموزش قرار داد.

این تارنما تاكید كرد به نظر می رسد داعش ساخته سناتور 'جان مك كین' رئیس جدید كمیته نیروی مسلح سنا است كه به وسیله آمریكا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی حمایت می شود.

به نوشته این تارنمای مالیزیایی، تروریست های داعش اكنون از راه هوا مواد غذایی، سلاح و مهمات با هواپیماهای باری 'سی 130' آمریكا دریافت می كنند. تا زمانی كه آمریكا در امور منطقه برای حمایت از صهیونیست ها دخالت می كند جنایات بیشتری اتفاق می افتد.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان