۱۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8149464
T T
۰ نفر
استرالیا همکاری با ژاپن و آمریکا در زمینه دفاع موشکی را بررسی می کند ...................................................................
توکیو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/03/86 خارجی.سیاسی.ژاپن.آمریکا.
"برندان نلسون" وزیر دفاع استرالیا گفت که این کشور همکاری با ژاپن و آمریکا را در زمینه سیستم دفاع موشکی مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش خبرگزاری کیودو، نلسون روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در توکیو، افزود: استرالیا در حال بررسی راه های همکاری دفاعی خود در این زمینه است.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، ژاپن و آمریکا به دنبال آزمایش موشکی و هسته ای سال گذشته میلادی (2006) توسط کره شمالی، استقرار سیستم دفاع ضد موشکی خود را شدت بخشیدند.
این گزارش می افزاید: وزیر دفاع استرالیا با اشاره به آزمایش موشکی و هسته ای سال گذشته میلادی کره شمالی، از این کشور به عنوان تهدید واقعی در منطقه یاد کرد.
نلسون گفت: باید از تمامی ابزارهای سیاسی برای متوقف کردن برنامه هسته ـ ای کره شمالی استفاده شود.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر وجود همکاری امنیتی استرالیا با ژاپن و نیز برگزاری گفت وگوهای امنیتی چندجانبه با ژاپن، آمریکا و هند، گفت: این سخنان ساخته اذهان دولت چین است.
وزیر دفاع استرالیا برای دیداری رسمی از ژاپن و گفت وگو با"فومیا کیوما" همتای ژاپنی خود، و نیز شرکت در نشست "دو بعلاوه دو" که روز چهارشنبه برگزار می شود، وارد توکیو شده است.
آساق/280/1071/1415 شماره 163 ساعت 07:16 تمام انتهای پیام I15.30-07-16
۰ نفر