۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81486461
T T
۰ نفر
روايت روزهاي پيروزي انقلاب در راديو

تهران-ايرنا- همزمان با ايام دهه فجر، راديو نمايش روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي را با برنامه هاي گوناگون روايت مي كند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، برنامه هاي راديويي استوديو 8، پرانتز باز و ديالوگ از افتتاحيه تا اختتاميه جشنواره فيلم فجر را از محل برگزاري جشنواره به صورت زنده پوشش خواهند داد.

بر اساس اين گزارش، مارال دوستي تهيه كننده سردبير پرانتزباز در اين باره گفت: به دليل مخاطبان زياد پرانتز باز، اين برنامه امسال در دو بخش زماني 5 الي 5:45 دقيقه و 6:30 الي 7:30 دقيقه از راديو نمايش پخش مي شود.

وي افزود: علاوه بر پوشش اخبار، گزارش هايي از پشت صحنه و مراحل توليد فيلم هاي راه يافته به سي و سومين جشنواره فيلم فجر را نيز پوشش خواهد داد و پرانتز هاي مختلفي همچون پرانتز نقش، پرانتز فيلم و پرانتز خبر را شامل مي شود.

دوستي اضافه كرد: همچنين موسيقي و ديالوگ هاي فيلم ها ، تيزر فيلم و گفت و گوهايي از منتقدان، فيلمسازان و صاحبنظران سينما از ديگر بخش هاي اين برنامه است كه اجراي آن را كامران تفتي برعهده دارد و چهره هايي چون بهروز رضوي ، فربد رحيمي مقدم، گلاره عباسي و امير علي نبويان به همراه خبرنگاران اين برنامه را اجرا خواهند كرد.

همچنين مهدي شيباني زاده تهيه كننده سردبير برنامه استوديو 8 درباره حضور اين برنامه در جشنواره فيلم فجر امسال گفت: 'استوديو 8' علاوه بر اطلاع رساني فيلم هاي جشنواره بر فعاليت هاي آهنگسازان شاخص سينماي ايران بعد از انقلاب متمركز خواهد بود كه شهرام شكيبا به عنوان مجري كارشناس و پيمان شوقي و سحر عصر آزاد در مقام منتقد در اين برنامه حضور خواهند داشت.

اين برنامه از ساعت 16 الي 17 از راديو نمايش پخش مي شود.

امسال برنامه راديويي ديالوگ نيز به تهيه كنندگي، سردبيري و اجراي ايوب آقاخاني، لحظات موجود در جشنواره سي و سوم را با نگاهي تحليلي از محل برگزاري جشنواره پوشش خواهد داد.

ديالوگ از ساعت 21 الي 22:15 به روي آنتن راديو نمايش خواهد رفت.

علاوه بر برنامه هاي زنده، نمايش هاي راديويي يادگار سال هاي رنج، قطره قطره در باران، خواب سفيد، هويدا در مسجد، سفير و.....كه در اداره كل هنرهاي نمايشي راديو تهيه و توليد شده اند، در ايام دهه فجر از شبكه هاي مختلف راديويي و راديو نمايش پخش خواهند شد.



** بررسي ابعاد شخصيتي حضرت فاطمه معصومه (س) در آفتاب شرقي

به مناسبت سالروز وفات كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه آفتاب شرقي امروز ابعاد شخصيتي خواهر بزرگوار امام رضا(ع) را با حضور مريم حاجي عبدالباقي بررسي مي كند.

در برنامه روز يكشنبه آفتاب شرقي هم حجت الاسلام سيدعليرضا تراشيون در ادامه بحث مسايل تربيتي فرزند در اسلام درباره راه هاي تقويت اعتماد به نفس در فرزندان از منظر قرآن سخن مي گويد.

همچنين روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام سيدمحمدهادي حسيني همداني نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرج، موضوع رفتارهاي خانوادگي بررسي مي شود و ايشان به سوالات بينندگان درباره رفتارهاي خانواده پاسخ مي دهد.

برنامه آفتاب شرقي كاري از گروه معارف شبكه يك سيما است كه از شنبه تا پنج شنبه هر روز ساعت12:10 از اين شبكه روي آنتن مي رود.



** 17 بهمن آخرين مهلت شركت در مسابقه عكس برنامه 'حرف حساب'

علاقه مندان به شركت در مسابقه عكس با موضوع 'براي ايران چه مي كنم' تا 17 بهمن ماه مهلت دارند تا آثار خود را به برنامه حرف حساب ارسال كنند.

برنامه حرف حساب كه حدود يك ماه است مسابقه اي را با موضوع براي ايران چه مي كنم را برگزار كرده است كه در اين مسابقه بينندگان از مشاغل خود عكس هايي را گرفته و اعلام مي كنند كه چگونه از طريق شغل خود به جامعه خدمت مي كنند.

همچنين قرار است در روز سه شنبه21 بهمن ماه در برنامه حرف حساب قرعه كشي مسابقه عكس برگزار و به 10 نفر از برندگان جايزه پنج ميليون ريالي اهدا شود.

در برنامه فردا يكشنبه، علي شاه حسيني كارشناس اقتصادي مهمان حرف حساب است تا درباره عكس هاي ارسالي بينندگان صحبت كند.

همچنين در برنامه روز دوشنبه حرف حساب كه با موضوع گردشگري پايدار روي آنتن مي رود، افسانه احساني، عضو انجمن زنان كارآفرين حضور دارد و درباره توانمندي هاي اقتصادي زنان روستايي و عشاير سخن مي گويد.

حرف حساب به تهيه كنندگي علي ملكي و اجراي كيا داود اسفندياري كاري از گروه اقتصاد شبكه يك سيما است كه هر روز به غير از جمعه ها ساعت8:10 از اين شبكه به روي آنتن مي رود.



** تحليل معامله در سينما سينما

فيلم سينمايي«معامله» همراه با تحليل روز يكشنبه ساعت 23:45 روي آنتن سينما سينماي شبكه 4 سيما مي رود.

'معامله' را هاروي كان در ژانر حادثه اي كارگرداني كرده است و كريستيان اسليتر و سلما بلير در آن ايفاي نقش مي كنند.

اين فيلم كه محصول سال 2005 هاليوود است درباره شركت وال استريت است.



** بررسي نقش تغذيه در دوران بارداري

برنامه پايان ناباروري امشب (11بهمن) ساعت 19:00براي بررسي نقش تغذيه در باروري روي آنتن مي رود.

برنامه «پايان ناباروري» براي بررسي تغذيه و نقش آن در باروري، امشب ميزبان لادن گياهي متخصص تغذيه و ژاله ذوالقدر متخصص زنان و زايمان است.

اين برنامه به تهيه كنندگي سعيد مشايخي و با اجراي فائزه نعمتي در گروه دانش شبكه 4 سيما تهيه و پخش مي شود.



** با پخش تصاويري براي اولين بار از دوران انقلاب

مجموعه مستند «سيمرغ» ويژه ايام دهه فجر در شبكه مستند توليد شد.

اين مجموعه با بهره گيري از تصاوير آرشيوي و به ياد ماندني روزهاي انقلاب ، به حضور پرشور و انقلابي مردم سراسر ايران اسلامي مي پردازد.

«سيمرغ» با الهام از سيمرغ افسانه اي، به همت و اراده مردم سرزميني مي پردازد كه در سير و حركت انقلابي خود ، به وحدت و همدلي در حماسه 57 مي پردازند.

در اين مجموعه مستند آرشيوي گنجينه اي از تصاوير خاطره انگيز و ديده نشده يا كمتر ديده شده اي از وقايع انقلاب اسلامي به نمايش در مي آيد.

«سيمرغ» به زودي و به مناسبت ايام دهه مبارك فجر از 12 بهمن از شبكه مستند سيما پخش مي شود.



** دهه فجر انقلاب اسلامي در شبكه جوان

' پاتوق انقلاب' برنامه اي از گروه جوان، ورزش و تفريحات شبكه جوان است كه در قلب جنگ شبانه و به صورت زنده با هدف ايجاد فضاي شاد و مفرح و متناسب با حال و هواي دوران انقلاب تهيه شده است.

اين برنامه از تاريخ 12 تا 22 بهمن از ساعت 20 تا 21 روي آنتن راديو جوان مي رود. پاتوق انقلاب شامل بخش هاي مختلف از جمله برگزاري مسابقه، پخش ترانه هاي قديمي ايام پيروزي انقلاب است.

برنامه فجر دانش كاري از گروه جوان و دانش شبكه جوان است كه به بررسي دستاورد هاي كشورمان در حوزه علم، دانش و فناوري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي پردازد؛ اين برنامه از تاريخ 12 تا22 بهمن ماه شنبه تا پنج شنبه به جز جمعه از ساعت 9 تا 9:45 از شبكه جوان پخش مي شود.

برنامه كافه راديو شبكه جوان از روز چهارشنبه يكم بهمن تا 12 بهمن به صورت ويژه با اعزام گزارشگر به سالن هاي تئاتر به پوشش و انعكاس اخبار و رويدادهاي هنري سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و سي و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر مي پردازد.

اين برنامه ازساعت 15 تا 15:55 ازشبكه جوان پخش مي شود.

' نقشه آزادي ' عنوان ويژه برنامه مستند گزارشي از راديو جوان است كه به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي تهيه شده است.

برنامه ' نقشه آزادي ' عنوان برنامه مستند گزارشي است كه به بررسي وقايع ، راهپيمايي ها و جنبش هاي خياباني كه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي ايران برپا شده مي پردازد.

اين برنامه از تاريخ 12 تا 21 بهمن به غير از روزهاي جمعه از ساعت 9:45 تا 9:55 از رايو جوان پخش مي شود.

'داستان آزادي ' كاري از گروه جوان و انديشه راديو جوان است كه قصد دارد بخش هايي از كتاب هاي داستاني كه در زمينه انقلاب اسلامي ايران و برجسته كردن نقش جوانان در شكل گيري انقلاب اسلامي نوشته شده بازخواني و بررسي كند؛ اين برنامه از تاريخ 12 تا 21 بهمن ماه از ساعت11 تا 11:45 پخش مي شود.

برنامه مستند انقلاب كاري از گروه جوان و جامعه شبكه جوان است كه با استفاده اسناد به بررسي فعاليت هاي پشت پرده افراد دربار رژيم سابق و دخالت و نفوذ آنها در اداره مملكت مي پردازد؛ در تاريخ هاي 12تا 15بهمن و 18 تا 22 بهمن از ساعت 13 تا 13:25 از راديو جوان پخش مي شود.

'شب هاي نقره اي ' عنوان ويژه برنامه اي از گروه جوان و فرهنگ شبكه جوان است كه روزهاي 12 تا 22 بهمن ماه از ساعت 21 تا 21:55 به پوشش و انعكاس اخبار و رويداد هاي برنامه هاي سي و سومين جشنواره فيلم فجر مي پردازد.

' شعر حماسه ' عنوان برنامه اي از گروه جوان و فرهنگ است كه با حضور شاعران مطرح و نام آشناي انقلاب اسلامي ايران به بررسي و پخش اشعاري كه با موضوع انقلاب اسلامي سروده شده مي پردازد.

اين برنامه 12تا 15 بهمن و 18 تا 22 بهمن از ساعت 12:30 تا12:50 از شبكه جوان پخش مي شود.

برنامه سرود حماسه كاري از گروه جوان و فرهنگ راديو جوان است كه به گفت وگو با خوانندگان و ترانه سراهايي از جمله عياس بهادري و رضا رويگري كه درباره انقلاب ترانه اجرا كرده اند، مي پردازد.

اين برنامه 12تا 15 بهمن و 18 تا 22 بهمن از ساعت 14 تا 14:25 پخش مي شود.

شبكه جوان همچنين برنامه اي با عنوان 'درست مثل بهار' ويژه راهپيمايي روز 22 بهمن تدارك ديده است كه از ساعت 9 تا 12:30 كه به پوشش و انعكاس خبري برنامه هاي 22 بهمن مي پردازد.

برنامه جووني در بست نيز متناسب ايام دهه فجر تهيه و پخش مي شود.



** پخش سريال حانيه از امروز در شبكه دو

پخش مجموعه تلويزيوني «حانيه» با نويسندگي و كارگرداني سيد جلال دهقاني اشكذري ساعت21.30 امروز در شبكه 2 سيما آغاز مي شود.

علي مهام اين سريال را در 13 قسمت 45 دقيقه‌اي براي گروه فرهنگ، تاريخ و هنر شبكه دو تهيه كرده است و جمال شورجه به عنوان مشاور پروژه اين مجموعه تلويزيوني را همراهي مي كند.

«حانيه» از شنبه تا جمعه هر شب ساعت 21 و 30 دقيقه از شبكه دو پخش مي شود. همچنين بازپخش اين مجموعه تلويزيوني ساعت هاي 2 بامداد و 13 و 30 دقيقه روز بعد خواهد بود.

فراهنگ**9187**1027