۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81486444
T T
۰ نفر

دوگانه ساختگی محبوب اسرائیل

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81486444
دوگانه ساختگی محبوب اسرائیل

تهران - ایرنا - قدرت های سلطه جو از عقل سلیم مشترك (Common Sense) انسان ها كه نوعی پذیرش نسبت به وجود دوگانه ها در زندگی بشر قائل است، كام خود می جویند؛ دوگانه هایی مثل خیر و شر و مومن و كافر.

آنچه این دوگانه ها را بوجود می آورد و قابل قبول می سازد مساله بود و نبود و هست و نیست، است. بعبارتی این دو فاقد مشتركات میان خود هستند، هیچ مرز مشتركی میان این دو گانه های مقبول، قابل تصور نیست.

این دو گانه ها طبیعی و برای درك و شعور انسان قابل پذیرشند. اما، دو گانه های ساختگی هم هستند كه با سواستفاده از پذیرش منطقی این دوگانه های طبیعی نزد انسانها، برای انحراف اذهان در جهت بهره جویی و منافع خاص جعل می شوند.

سه ماه پیش 'موشه یعلون ' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر غده بدمنظر صهیونیسم ؛دوگانه ای را همچون خود این رژیم مجعول، جعل كرد و ساخت و نشانی نادرست داد. او گفته بود كه بحران جاری خاورمیانه به نزاع فلسطینی- اسرائیلی ربطی ندارد بلكه 'جنگ شیعه - سنی است'!

یعلون در مصاحبه با روزنامه آمریكایی واشنگتن پست گفته‌ بود كسانی كه فكر می‌كنند نزاع فلسطینی - اسرائیلی عامل بنیادگرایی خاورمیانه است، تصورات غلط دارند.

این سخنان یعلون پاسخ تلویحی به اظهارات روزهای قبل از آن جان كری وزیر امور خارجه آمریكا تعبیر شد.

كری 10 روز پیش از آن گفته بود، بسیاری از رهبران خاورمیانه كه برای تشكیل ائتلاف نظامی در مقابله با گروه داعش با آنها دیدار كرده ‌است، گفته‌اند كه گفت‌وگوهای فلسطینی- اسرائیلی باید از سرگرفته شوند و بی‌عدالتی (در قبال فلسطینی‌ها) به عنوان ریشه بحران خاورمیانه برطرف شود.

اما یعلون در این مصاحبه گفت میان خیزش در تونس، انقلاب مصر، جنگ قومیت‌ها و طایفه‌ای در عراق با نزاع فلسطینی - اسرائیلی ارتباطی وجود ندارد؛ این نزاع‌ها جنگ شیعه - سنی است.

این ژنرال صهیونیست سپس در همین مصاحبه اظهاراتی به زبان آورد كه نقض این دوگانه سازی خود او بود. او گفت كه داعش پدیده جدیدی است كه برای همه جهان آزاد یك خطر است و هر كسی را كه از آن پیروی نكند می‌كشد، فارغ از اینكه مسلمان، مسیحی، كرد، علوی، شیعی یا یهودی باشد و از این‌رو باید برای موفقیت ائتلاف نظامی تشكیل شده تلاش كرد.

از این كه بگذریم دم خروس این جعلیات اندر جعلیات و هدف آنها با این سخن دیگر از یك مقام ارشد دیپلماسی این رژیم بیرون می افتد و آن زمانی است كه شبكه تلویزیونی پی بی اس آمریكا اخیرا نشستی درباره مذاكرات ایران و آمریكا پخش كرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریكا در این برنامه خبری كه پربیننده ترین برنامه خبری آمریكا محسوب می شود، ناخودآگاه به جنگ موهوم شیعه و سنی اشاره و از آرزوی این رژیم برای بوجود آمدن چنین جنگی پرده برداشت.

ان درمر' سفیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه گفت اكنون شیعه و سنی در منطقه در جنگ هستند و ما باید بگذاریم تا اینها با هم بجنگند و همدیگر را تضعیف كنند.

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه این اعتراف صریح به سیاست تل آویو برای درگیری بین شیعه و سنی برای تضعیف آنها بدون ارایه هیچ سند و مدركی مدعی شد كه ایران مسئول كشتار صدها آمریكایی در منطقه است.

عقل سلیم هرگز شیعه و سنی را كه هردو مذهب اصلی اسلامی و دارای مشتركات بسیار هستند ؛ بعنوان دوگانه نمی پذیرد مگر بهره جویان در جستجوی منافع خاص، كه با جعلیات خود عده ای افراطی را به دام می اندازند.

**1856**
۰ نفر