۱۱ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8148475
T T
۰ نفر
سولانا و لاریجانی از پیشرفت در مذاکرات هسته ای خبر دادند .....................................................
مادرید، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/03/86 خارجی.داخلی.سیاسی.هسته ای.اسپانیا.
"علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و "خاویر سولانا" مسئول بلند پایه سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا، پنجشنبه شب در پایان مذاکرات خود در مادرید، از "پیشرفت" در مذاکرات هسته ای خبر دادند.
"سولانا" در جمع خبرنگاران در کاخ لاکینتا، محل برگزاری مذاکرات به گفت:"در نشست روز پنجشنبه، بحثهای فشرده ای داشتیم تا بتوانیم وارد مرحله آماده سازی شرایط و فراهم کردن مرحله گفت وگوهای رسمی شویم و در برخی موضوعات از جمله در مورد مسایل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشرفتهایی داشتیم." وی در این زمینه از نشست آتی خود با لاریجانی ظرف دو هفته آینده خبر داد.
لاریجانی نیز مذاکرات روز پنجشنبه را که نزدیک به پنج ساعت طول کشید، "بسیار جدی" و "روشن" توصیف کرد و گفت:"در خلال این مذاکرات، ایده های خوبی از سوی آقای سولانا و من مطرح و قرار شد روی این ایده ها بیشتر کار کنیم." وی افزود: معاونین ما هفته آینده تحرک بیشتری در این زمینه خواهند داشت و من و آقای سولانا نیز مذاکرات خود را حدود دو هفته دیگر ادامه می دهیم.
لاریجانی خاطرنشان کرد: در مورد مسایل باقیمانده در مورد موضوع هسته ای ایران با آژانس و نحوه حل و فصل آن هم بحث شد که همه اینها، موضوعات بسیار حساسی هستند و نوعی پیشرفت را نشان می دهند.
مسئول مذاکرات هسته ای ایران در پاسخ به سوالی درباره پیش شرط غرب برای تعلیق غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، از گذشتن از این مرحله در مذاکرات خبر داد.
وی با انتقاد از عملکرد رسانه ها در این زمینه گفت:" نمی دانم چرا شما رسانه ها، بیشتر از سیاسیون به موضوع تعلیق علاقه مند هستید. مساله تعلیق امروز به یک بازی رسانه ای تبدیل شده است. ما داریم آن را رها می کنیم، شما چرا از آن دست بر نمی دارید؟" خبر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.
شبد/اروپام 350 تمام شماره 003 ساعت 25:00 تمام انتهای پیام I11.29-25-00
۰ نفر