۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81481709
T T
۰ نفر
استرالیا و كره جنوبی در فینالی سزاوارانه

تهران - ایرنا - تیم های فوتبال استرالیا و كره جنوبی به دیدار نهایی شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا راه یافتند تا برگزاركننده فینالی سزاوارانه باشند.

به گزارش ایرنا، پیش از آغاز این رقابت ها نیز این دو تیم به عنوان مدعیان جدی قهرمانی مطرح بودند و با وجود اینكه در یك گروه قرار داشتند، توانستند با پیروزی های دو بر صفر در مراحل یك چهارم و نیمه نهایی راهی مسابقه فینال شوند.

بررسی عملكرد 16 تیم شركت كننده در جام ملت های آسیا نشان می دهد كه دو تیمی راهی فینال شده اند كه بیشترین پاس و بالاترین درصد مالكیت توپ را در دیدارهای خود ثبت كرده اند.

استرالیا به غیر از دیدار نیمه نهایی مقابل امارات، در چهار مسابقه دیگر خود بیش از 60 درصد زمان بازی صاحب توپ بود. در مسابقه با امارات هم 53.5 درصد مالكیت توپ در اختیار استرالیا قرار داشت.

استرالیایی ها در تمام مسابقات خود نیز بیش از 500 پاس به یكدیگر داده اند و پایین ترین درصد صحت پاس نیز در این تیم 83.5 درصد دیدار با امارات بود. این مسئله نشان دهنده اهمیت كار گروهی و مشاركت تمام بازیكنان در این تیم است. این تیم در دیدار مقابل عمان رقم خیره كننده 700 پاس با 88.1 درصد دقت را ثبت كرد.

میزبان جام ملت های آسیا با به ثمر رساندن 12 گل در این تورنمنت، با فاصله چهار گل نسبت به ژاپن در رده نخست بهترین خط حمله این رقابت ها قرار دارد.

كره جنوبی نیز تنها تیم بدون گل خورده این دوره از رقابت ها محسوب می شود. این تیم در پنج مسابقه برگزار شده خود هفت گل به ثمر رساند و با اتكا به قدرت بالای خط دفاعی خود هیچ گلی دریافت نكرد.

این تیم هم به غیر از مسابقه با استرالیا، در سایر دیدارهای خود بالای 450 پاس با دقتی بیش از 80 درصد داشته است.

كی سونگ یئونگ هافبك بازیساز كره جنوبی با 349 پاس، در صدر رده بندی بازیكنان حاضر در این مسابقه از نظر تعداد پاس قرار دارد.

تیم های استرالیا و كره جنوبی به ترتیب با 86 و 62 شوت به دروازه، پس از ژاپن در رده های دوم و سوم این بخش نیز قرار دارند.

كره جنوبی كه بیشترین حضور در جام جهانی را در میان تیم های آسیایی به خود اختصاص داده است، با استمرارترین تیم در میان قدرت های قاره كهن محسوب می شود. این تیم برای پنجمین بار راهی فینال جام ملت های آسیا شده است.

استرالیا نیز كه سومین حضور خود در جام ملت های آسیا را تجربه می كند، برای دومین دوره پیاپی به دیدار نهایی راه پیدا كرده است.

استرالیا و كره جنوبی در كنار ژاپن بیشترین تعداد بازیكن در باشگاه های اروپایی را نیز در اختیار دارند و حضور این دو تیم در دیدار نهایی جام ملت های آسیا می تواند میزان توجه جهان فوتبال به فینال مهم ترین رویداد فوتبالی آسیا را بالا ببرد.

ورزشی (5)‌ ** 2024**1379
۰ نفر