۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 81481431
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در كردستان:تحريم ها با حضور مردم در صحنه برداشته مي شود

سنندج - ايرنا- نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: تحريم هاي ظالمانه غرب عليه ملت ايران نه تنها در جريان مذاكرات بلكه با حضور آگاهانه و هوشيارانه مردم در صحنه ها برداشته مي شود و ما با سربلندي از اين مرحله هم عبور مي كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي روز سه شنبه در اولين يادواره شهداي مخابرات و بي سيم چي استان كردستان در سنندج، افزود: غربي ها در جريان مذاكرات بر سر مسايل هسته اي دروغ مي گويند و مسير مذاكره را از موضوع فني و تخصصي به سوي مسايل سياسي منحرف كرده اند و به دنبال بهانه گيري هستند.

او با تاكيد بر اينكه ملت ايران از حق مسلم خود در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي نمي گذرد، گفت: ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست اما اجازه نمي دهد دشمنان براي اين ملت آزاده، غيور و قدرتمند تصميم بگيرد.

وي گفت: دشمن به خوبي مي داند كه از تحريم ملت ايران، تاثير آنچناني كه مد نظرشان بود حاصل نشد و به دنبال معترض شدن مردم ايران به موضوع هسته اي هستند اما حضور آگاهانه ملت در صحنه اين توطئه آنان را نيز خنثي كرده است.

حجت الاسلام شاهرودي در ادامه توطئه ها و تحريم هاي دشمنان را موجب قدرتمندتر شدن ملت ايران دانست و گفت: عزت، افتخار، ايستادگي و مقاومت ملت ايران در برابر استكبار و قدرت هاي زورگو به بركت خون شهدا است.

او با گراميداشت سالروز انقلاب اسلامي و دهه فجر، گفت: حضور در راهپيمايي 22 بهمن يكي از معيارها و ملاك هاي دشمن براي ادامه تحريم ها و فشارها عليه ملت ايران است و از اينكه مي بيند ملت بازهم در صحنه حضور دارند و تحريم تاثيري ندارد خسته مي شود.

وي با اشاره به اينكه در داخل كشور يكسري مشكلات داريم، افزود: با اتحاد، انسجام و وحدت مي توانيم از سد اين مشكلات و موانع بگذريم.

نماينده ولي فقيه در كردستان در بخش ديگري از سخنان خود به هراس دشمنان از اسلام و انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: دشمن امروز از قدرت فرماندهي و مشاوره ايران به كشورهاي منطقه براي رهايي از يوغ استكبار وحشت دارد و از دست انقلاب اسلامي به تنگ آمده و از آن فرار مي كنند.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي با محكوم كردن توهين به پيامبر اكرم(ص) توسط نشريه اي فرانسوي، آن را نشانه هراس و وحشت غربي ها از شخصيت حضرت محمد(ص) كه محبوب همه مسلمانان است دانست و افزود: برخي از كشورهاي اسلامي بعد از اين اهانت غربي ها از خواب بيدار شدند و پيام مدبرانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريكا تلنگري هم به كشورهاي اسلامي منطقه هم زد.

وي با اشاره به اينكه پيام رهبر معظم انقلاب امروز در كشورهاي اروپايي و آمريكا دست به دست مي چرخد، گفت: غربي ها به دنبال يافتن حقيقت اسلام هستند و امروز در كشور فرانسه قرآن كريم پرفروش ترين كتاب است.

نماينده ولي فقيه در كردستان در ادامه سخنان خود برگزاري يادواره شهدا را براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره آنان امري لازم و ضروري دانست و گفت: به اذعان قرآن كريم شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال جايگاه ويژه اي دارند.

حجت الاسلام حسيني شاهرودي با اشاره به اينكه 36 سال از عمر انقلاب اسلامي گذشت، افزود: نهال نحيف انقلاب امروز به بركت خون هايي كه به پاي اين نهال ريخته شد تبديل به يك قدرت شده است و ملت ايران عظمتي آفريد كه دشمنان را به تعجب وا داشت.

وي گفت: رزمندگان به عشق اسلام، امام و ميهن با كمترين امكانات و سلاح ها به جنگ با دشمن رفتند و خداوند متعال نيز وقتي صداقت ما را ديد به ما كمك كرد و در جنگ پيروز شديم.

او اظهار كرد: كشورهاي غربي كه دم از حقوق بشر مي زنند جديدترين و پيشرفته ترين سلاح هاي خود را در اختيار رژيم بعث عراق براي استفاده عليه ملت ايران قرار داد اما باز اين حق بود كه در برابر باطل به پيروزي رسيد.

وي گفت: جنگ تحميلي با همه خسارات و مشكلاتي كه برايمان بوجود آورد توان دفاعي و نظامي ما را قوي كرد و اكنون در قدرت نظامي و فرماندهي در رده هاي بالايي قرار داريم.

او با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي هر زماني اراده مي كرد به كشورها حمله مي كرد، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي غربي ها بارها از اين رژيم خواسته اند به ايران حمله كند اما جرات نمي كند چرا كه از قدرت نظامي و فرماندهي ما مي ترسد.

نماينده ولي فقيه در كردستان رمز موفقيت ملت ايران را وحدت، يكپارچگي و انسجام دانست و گفت: دشمن تلاش بسياري براي ايجاد اختلاف و تفرقه افكني در كشور مي كند اما در نتيجه هوشياري و آگاهي ملت اين نقشه ها همگي خنثي مي شود.ك/3

7346/533