۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81477319
T T
۰ نفر

آثار منفي خريد مرغ زنده به مردم اطلاع رساني شود

۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81477319
آثار منفي خريد مرغ زنده به مردم اطلاع رساني شود

ياسوج - ايرنا - معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: آثار و پيامدهاي منفي خريد مرغ زنده به لحاظ بهداشتي و سلامتي براي مردم استان اطلاع رساني و فرهنگ سازي لازم در اين زمينه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسن نوروزي روز شنبه در نشست ستاد تنظيم بازار كهگيلويه و بويراحمد افزود: اداره هاي كل دامپزشكي و تعزيرات حكومتي اين استان با فروشندگان مرغ زنده در استان برخورد جدي كنند.

وي بيان كرد: چاره انديشي هر چه سريعتر متوليان امر براي ممانعت از فروش مرغ زنده در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد ضروري است.

نوروزي اظهار كرد: از آنجا كه بخش عمده اي از جمعيت كهگيلويه و بويراحمد جزو كاركنان دستگاه هاي اجرايي هستند و حقوق و عيدي آنان نيز در روزهاي پاياني سال پرداخت مي شود براي رفاه بيشتر و افزايش توان خريد آنان بايد نمايشگاه هاي بهاره استان به جاي 15 تا 25 اسفند امسال از 18 تا 28 اين ماه برپا شود.

وي خواستار عرضه كالاهاي باكيفيت و با قيمت مناسب در نمايشگاه هاي بهاره كهگيلويه و بويراحمد در شهرهاي ياسوج، گچساران و دهدشت شد.

نوروزي عنوان كرد: براي تعيين قيمت دقيق ميوه شب عيد به ويژه سيب و پرتقال در كهگيلويه و بويراحمد و مكان هاي توزيع آنها كارگروهي شامل سازمان هاي جهاد كشاورزي، تعاون روستايي و صنعت، معدن و تجارت، اداره كل تعزيرات حكومتي، اتاق اصناف و معاونت اقتصادي استانداري اين استان تشكيل شود.

رييس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: 400 تن پرتقال از استان هاي شمالي كشور و 300 تن سيب نيز از اصفهان براي تامين ميوه شب عيد مردم كهگيلويه و بويراحمد خريداري مي شود.

جعفر گوهرگاني افزود: اين ميزان ميوه شب عيد از 10 تا 15 اسفند 93 خريداري و تا 25 اسفند نيز در سردخانه هاي كهگيلويه و بويراحمد ذخيره سازي خواهد شد.

وي بيان كرد: سازمان تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد متولي خريد سيب و پرتقال مورد نياز مردم اين استان در شب عيد امسال است.

گوهرگاني اظهار كرد: هر كيلوگرم سيب و پرتقال شب عيد با قيمت 31 هزار و 700 ريال به مردم كهگيلويه و بويراحمد عرضه شود و در صورت گرانتر شدن مابه التفاوت آن به صورت يارانه از سوي دولت به سازمان تعاون روستايي استان پرداخت خواهد شد.

وي عنوان كرد: سيب و پرتقال شب عيد براي عرضه به مردم كهگيلويه و بويراحمد و نظارت هر چه بيشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان بين اصناف استان توزيع مي شود.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: اين سازمان آماده هرگونه همكاري در زمينه عرضه ميوه شب عيد به مردم استان است.

داريوش ديوديده افزود: به منظور تعديل قيمت ها و سهولت دسترسي مردم كهگيلويه و بويراحمد به كالاهاي مورد نياز در استانه عيد نوروز نمايشگاه هاي بهاره در شهرهاي ياسوج، گچساران و دهدشت و مراكز فروش فوق العاده نيز در ساير نقاط اين استان برپا مي شود.

وي بيان كرد: در اين نمايشگاه ها كالاهاي اساسي مردم شامل پوشاك، كفش، تنقلات، خشكبار، مرغ و گوشت قرمز عرضه مي شود.

ديوديده اظهار كرد: قيمت كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه هاي بهاره كهگيلويه و بويراحمد بين 10 تا 15 درصد كمتر از نرخ بازار است.

وي عنوان كرد: بر نحوه عملكرد صنوف شركت كننده در اين نمايشگاه ها و قيمت و كيفيت كالاهاي عرضه شده در آنها نظارت جدي شده و شكايات مردمي در اين زمينه نيز پيگيري خواهد شد.

7535/671