۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81475500
T T
۰ نفر
گردش به راست خودروها فقط در رمپ هاي راستگرد مجاز است

زنجان - ايرنا - مسوول اداره آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: گردش به راست وسايط نقليه فقط در رمپ هاي راستگرد مجاز مي باشد و در صورت عدم رعايت آن پليس نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد كرد.

سرگرد حسين ملايي روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسيرهاي داراي رمپ راستگرد 'دسترسي هاي راه گرد' در برخي تقاطع شهر زنجان ازجمله 'تربيت ، شيلات و پليس' وجود دارد و رانندگان براي گردش به راست فقط مجاز به عبور از اين محل ها مي باشند و در غير اين صورت بايد منتظر روشن شدن چراغ سبز باشند.

وي اظهار كرد: بر سر چهارراه ها كه تردد با راهنمايي چراغ راهنمايي و رانندگي صورت مي گيرد هنگامي كه چراغ قرمز است گردش به راست آزاد نيست و رانندگان خودروها يقين بدانند كه در صورت سهل انگاري و عدم توجه به مقررات و قوانين ، اعمال قانون خواهند شد.

ملايي با بيان اينكه اين رفتارها و عادت هاي نادرست رانندگان بايد تغيير يابد كه اصلاح آن نيز نيازمند فرهنگ سازي است افزود: هر راننده اي كه هنگام گردش به راست به توصيه ها و هشدارهاي پليس بي توجهي كند به حتم در صورت مشاهده به يك ميليون ريال جريمه نقدي و نمره منفي محكوم خواهند شد.

مسوول اداره آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان زنجان ، گفت: براي خودروهاي شخصي پنج نمره منفي و براي وسايط نقليه عمومي نيز هشت نمره منفي تعيين شده است كه بهتر است رانندگان از رفتارهاي نادرست در تقاطع ها بپرهيزند.

ملايي افزود: هنگامي كه در تقاطع چراغ براي عبور عابرين پياده سبز است رانندگان خودروها با گردش به راست كه در واقع به هنگام روشن بودن چراغ قرمز غيرقانوني و تخلف محسوب مي شود جان عابرين را تهديد مي كنند.

597/596

سرخط اخبار استان‌ها