۲ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۸
کد خبر: 81474419
T T
۰ نفر
ثبت نام متقاضیان حج تمتع در خراسان رضوی هفته آینده آغاز می شود

مشهد - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان رضوی از آغاز ثبت نام هفت هزار متقاضی حج تمتع از این استان در هفته آینده خبر داد.

'مسعود مجردی' روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: سهمیه سال 1394 استان خراسان رضوی برای اعزام به حج تمتع هفت هزار نفر از 64 هزار نفر در سراسر كشور است كه تغییری نسبت به پارسال ندارد.

وی گفت: دارندگان قبض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا 84/12/15 می‌ توانند از یكشنبه هفته آینده پنجم بهمن ماه ‌جاری برای ثبت‌ نام به كاروانها مراجعه كنند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی افزود: اسامی مدیران كاروانهای حج تمتع سال 1394 این استان به همراه آدرس و هزینه‌ های مربوطه نیز روز شنبه چهارم بهمن ماه در 'روزنامه قدس' به چاپ خواهد رسید.

وی گفت: واجدان شرایط تشرف به حج تمتع امسال می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به هر یك از مدیران كاروانها به صورت غیرحضوری نیز از طریق پایگاه اینترنتی www.haj94.haj.ir كاروان مورد نظر خود را انتخاب و مراحل ثبت نام را دنبال كنند.

سازمان حج و زیارت با اعلام اینكه گذرنامه بین المللی واجدین شرایط تشرف حداقل می بایست تا پایان سال 1394 اعتبار داشته باشد از كسانی كه فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آنان كمتر از تاریخ فوق می باشد خواست در فرصت مناسب نسبت به دریافت و یا تمدید مهلت گذرنامه خود(به صورت انفرادی) اقدام نمایند.

مجردی با بیان اینكه هزینه اعزام هر متقاضی حج تمتع از 95 میلیون ریال تا 113 میلیون ریال در سال 1394 است افزود: اعزام هفت هزار متقاضی حج تمتع امسال از خراسان رضوی در شهریور ماه انجام گرفت.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی درباره مرحله دوم اعزام عمره مفرده نیز گفت: ثبت نام مرحله دوم متقاضیان عمره از 16 بهمن ماه جاری آغاز می شود و اعزام از 21 اسفند ماه امسال تا 26 خرداد ماه سال 1394 صورت می گیرد.

وی افزود: سهمیه كل مرحله دوم اعزام متقاضیان عمره مفرده به سرزمین وحی در كل كشور 350 هزار نفر است كه هنوز سهمیه خراسان رضوی مشخص نشده است.

او گفت: مرحله نخست اعزام عمره مفرده از خراسان رضوی به سرزمین وحی از 14 آذر ماه گذشته آغاز شده و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد، مرحله دوم اعزام نیز از 21 اسفند ماه آتی تا 27 خرداد ماه سال آینده انجام می شود.

مدیر اداره حج و زیارت خراسان رضوی افزود: هزینه عمره مفرده برای هر نفر در مرحله نخست اعزام از 20 میلیون ریال تا 28 میلیون ریال برحسب نوع پرواز و هتل محل اقامت در عربستان است.

وی گفت: شمار اعزامیان عمره مفرده از اواخر پارسال تا نیمه اول ماه مبارك رمضان از جمهوری اسلامی ایران به عربستان 850 هزار نفر بود كه از این تعداد 100 هزار نفر سهمیه خراسان رضوی بودند.

7489/660