۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81470960
T T
۰ نفر

برنامه های سفر جهانگیری در سرزمین باران

۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81470960
برنامه های سفر جهانگیری در سرزمین باران

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: سد آیت الله بهجت به همراه خط تولید مجتمع ام.دی.اف كارخانه فومنات و مرحله دوم نیروگاه سیكل تركیبی رضوانشهر فردا (سه شنبه) با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

«محمدعلی نجفی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با تشریح برنامه های سفر اسحاق جهانگیری به گیلان كه فردا (سه شنبه) انجام می شود، اظهار كرد: حمید چیت چیان و محمدرضا نعمت زاده وزیران نیرو و صنعت، معدن و تجارت، معاون اول رییس جمهوری را در این سفر همراهی می كنند.

وی افزود: در جریان این سفر سد آیت الله بهجت در شهر بیجار، خط تولید مجتمع ام.دی.اف كارخانه فومنات و مرحله دوم نیروگاه سیكل تركیبی پره سر رضوانشهر به بهره برداری می رسد كه برای ساخت این پروژه ها، بیش از 15 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار گیلان بازدید از تالاب انزلی و منطقه آزاد و همچنین شركت در شورای اداری استان به منظور بررسی مهمترین مسایل گیلان را از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عنوان كرد.

وی سد آیت الله بهجت را نخستین سدی عنوان كرد كه پس از پیروزی انقلاب در گیلان به بهره برداری می رسد و گفت: برای افتتاح این سد كه حاصل تلاش سه دولت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، دو هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار گیلان تصریح كرد: سد آیت الله بهجت با قدرت تنظیم سالانه 165 میلیون مترمكعب به منظور تامین آب شرب شهرهای مركزی و شرق استان شامل رشت، خشكبیجار، كوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، كیاشهر، لاهیجان، سیاهكل، لنگرود، كومله، شلمان و بندرانزلی ساخته می شود.

وی ظرفیت تامین آب این سد را دو میلیون و 500 هزار نفر معادل 70 درصد جمعیت گیلان در افق 1404 عنوان كرد.

نجفی ادامه داد: همچنین در این سفر در زمینه شتاب بخشیدن به ساخت سدهای پلرود رودسر و شفارود رضوانشهر و آغاز ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسك شفت بحث می شود.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از خط تولید ام.دی.اف مجتمع فومنات گفت: با راه اندازی این خط تولید با میزان سرمایه گذاری 850 میلیارد ریال، برای 110 نفر شغل ایجاد می شود.

استاندار گیلان خاطرنشان كرد: این خط تولید در زمینی به مساحت 65 هزار مترمربع و زیربنای 13 هزار مترمربع احداث شده و ظرفیت تولید 120 هزار مترمكعب ام.دی.اف را دارد.

وی بهره برداری از مرحله دوم سیكل تركیبی پره سر رضوانشهر در غرب گیلان را از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری عنوان كرد.

نجفی ادامه داد: با بهره برداری از دو واحد توربین بخار این نیروگاه، 320 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می شود.

استاندار گیلان میزان هزینه انجام شده برای ساخت این دو واحد توربین بخار را 300 میلیون یورو ذكر و اضافه كرد: با بهره برداری از این مرحله از نیروگاه سیكل تركیبی پره سر، ظرفیت این نیروگاه به 968 مگاوات افزوده می شود.

وی با ابراز امیدواری این كه با سفر معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه به گیلان، تصمیمات خوبی برای توسعه استان گرفته می شود، گفت: در این سفر آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های راه آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا، آزادراه های استان، طرح های جمع آوری زباله و پسماند، ساخت نیروگاه های زباله سوز و آخرین وضعیت طرح های احیای تالاب انزلی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

7296/695/ 2025
۰ نفر