۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81469178
T T
۰ نفر
نماینده پارلمان كویت بر حمایت از انقلاب بحرین تاكید كرد

تهران - ایرنا - 'عبدالحمید دشتی' نماینده پارلمان كویت در كنفرانس مطبوعاتی در بیروت اعلام كرد كه به مبارزه حقوقی قانونی خود و یاری رساندن به انقلاب ملت بحرین ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه اینترنتی 'العهد'، دشتی تاكید كرد: شكایت دولت بحرین علیه من به جایی نخواهد رسید .

وی گفت كه در حال آماده كردن 'اهرم فشاری' است كه استفاده از آن می تواند باعث آزادی فوری 'شیخ علی سلمان' دبیركل 'جمعیت الوفاق' از بازداشتگاه رژیم آل خلیفه در بحرین شود.

پارلمان كویت چند روز پیش پس از اعلام شكایت دولت بحرین علیه دشتی به دلیل اعلام حمایتش از 'انقلاب 14 فوریه' بحرینی ها، مصونیت پارلمانی او را لغو كرد.

دشتی اظهار داشت: این شكایت باید در 'سطل زباله' افكنده می شد.

وی فاش كرد كه نخست وزیر بحرین شخصا از دولت كویت خواست تا مصونیت پارلمانی اش را لغو كند.

وی تاكید كرد: من رییس كمیسیون حقوق بشر پارلمان كویت هستم. این موضوع به فضای آزادی در كویت خدشه وارد می كند. موضوع بحرین در پارلمان كویت پس از آن مطرح شد كه ملتهای كشورهای عرب حوزه خلیج فارس از یاری رساندن به ملت بحرین شانه خالی كردند .

دشتی بر پایبندی خود به دفاع و یاری نهضت ملت بحرین تاكید كرد و افزود: ما با هر گونه ظلم علیه ملت بحرین مقابله خواهیم كرد . رژیم آل خلیفه هم اكنون در حال اجرای سیاست ظالمانه تغییر ساختار جمعیتی این كشور است .

وی اظهار داشت: اتهام نسبت داده شده از سوی وزارت خارجه كویت علیه من هیچ پایه و اساس درستی ندارد . من مدافع حقوق بشر و حقوقدان هستم . من از ملت بحرین نخواستم تا برای تعیین سرنوشت خود اسلحه به دست گرفته و یا بجنگد.

خاورم ** 1487 **1651
۰ نفر