۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81469107
T T
۰ نفر
پورمحمدی: در مذاكرات هسته ای از مواضع ملت و انقلاب كوتاه نمی آییم

تهران - ایرنا- وزیر دادگستری با انتقاد از اتخاذ مواضع نادرست برخی افراد، گفت: در مذاكرات هسته ای از مواضع ملت و انقلاب كوتاه نمی آییم.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» طی سخنانی در مراسم سالگرد شهید نواب صفوی افزود: بعضی نگویند كه آقایان مذاكره كننده وا داده اند و كوتاه آمده اند و از مواضع مردم و انقلاب خوب دفاع نمی كنند و به آنها خوشبین هستند.

وی اضافه كرد: حتی برخی می گویند برای اصلاح اقتصاد به كمكهای خارجی دلبسته ایم كه باید به این افراد گفت اگر حرف دوستان را باور نمی كنید به حرف دشمنان باور داشته باشید.

وزیر دادگستری با استناد به سخنان اوباما مبنی بر اینكه 'اشكال مذاكرات این است كه ایرانی ها به ما اعتماد ندارند'، اظهار داشت: این حرف، درست و بسیار مهم است و این خیلی جالب است كه ما در اوج مذاكره و اوج رفت و آمد طوری نشان داده ایم كه دقیقا از آرمانها و مواضعمان به خوبی دفاع می كنیم؛ دشمن هم به قدرت اول منطقه بودن ایران و هم به اعتماد نداشتن به آنها اعتقاد دارد.



* صبر ملت و تدبیر دولت، تیغ تحریم را كند كرده است

پورمحمدی همچنین خاطر نشان كرد: شعارها در جای خود محفوظ بوده و ما همواره می ایستیم و مقاومت می كنیم، اما شعار زمانی به نتیجه خوب خودش می رسد كه با مطالعه و برنامه ریزی و شعور باشد.

به گفته وی، هدف از تحریمها از ابتدا زمینگیر كردن ما در عرصه اقتصادی و به تسلیم واداشتن ما بوده است، اما ما با كمی تدبیر و صبوری ملت موفق به مهار تورم و كند كردن تیغ تحریمها شده ایم.



** كاهش قیمت نفت یك خودزنی بزرگ برای غرب و اجیران آنها در منطقه است

پورمحمدی در خصوص وضعیت تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران و نوسانات قیمت نفت در ماهها اخیر نیز گفت: اینكه قیمت نفت را در ظرف چند ماه از 100 دلار به 40 دلار یعنی كمتر از نصف می رسانند، یك خودزنی بزرگ برای غرب و اجیران آنها در منطقه محسوب است.

وی ادامه داد: چون الان اغلب كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس اظهار می كنند كه با كسری بودجه روبرو بوده و در مورد عربستان نیز گفته می شود، بالای 100 میلیارد دلار ضرر خواهد دید.

وزیر دادگستری با بیان اینكه دشمن قادر به ادامه دادن جنگ نفت نخواهد بود، تصریح كرد: اگر دشمن در تحریم موفق شده بود به خودزنی كاهش قیمت نفت روی نمی آورد و امروز به همت و تدبیر قوای مملكتی، مجلس، دولت، قوه قضاییه، نخبگان ما و در راس آن مقام معظم رهبری، تیغ تحریم كند و مهار آن كشیده شده و این نكته ای اساسی است.

پورمحمدی تاكید كرد، دشمن در مقابل حركت شكوهمند و ناب الهی كه به همت شما مردم و ایثارگریها و شهادت طلبی ها و جهادها اتفاق افتاده، ناچار به صرف چنین هزینه و تحمل سختی شده تا بتواند از این موج خداخواهی جلوگیری كنند.



** راه انداختن جنگ نفت تداوم ندارد

وزیر دادگستری گفت: راه انداختن جنگ نفت قابل تداوم نیست و اكنون شاهد هستیم كه دشمن جنگ مذهب علیه مذهب و اسلام علیه اسلام را براه انداخته كه خوشبختانه در سوریه به عنوان خط مقدم و در لبنان و عراق تیرشان به سنگ خورده است.

وزیر دادگستری خواستار توجه دولت، ملت، نخبگان، اصناف و طبقات مختلف به خصوص جوانان به پیام شهدا و ادامه مسیر روشن آنان شد و گفت: ضعفها و عیوب بسیاری داریم و باید با اخلاص به دنبال حل مشكلات و ضعفها و مقابله با فساد در دستگاهها برویم.



** شهید نواب صفوی بعنوان پیشتاز انقلاب بر تارك این نهضت می درخشد

پورمحمدی كه به مناسبت مراسم سالگرد شهید «مجتبی نواب صفوی» در مسجد امام حسین (ع) تهران، سخنرانی می كرد، این شهید بزرگوار را پیشتاز انقلاب از گذشته تا امروز دانست و گفت: شهید نواب صفوی بعنوان پیشتاز انقلاب، بر تارك این انقلاب و نهضت می درخشد.

وی افزود: در كشور ما مشعلهای فروزان جهاد و شهادت در جای جای این سرزمین و تاریخ همچنان فروزان است و قلبهای مستعد، همراه و پاك طینت، فضای معطر شهادت و جهاد را همراهی می كند و قدمها این مسیر را می پیماید و اراده ها شهادت و جهاد را در پیشانی فعالیت خود قرار داده است.

پورمحمدی این را از بركات خداوند بر ملت خواند و ادامه داد: باید بی نهایت شكرگذار باشیم كه در دامن چنین فضای متعالی رشد پیدا كرده ایم.

وزیر دادگستری با بیان اینكه شهید نواب در عمر كوتاهش موج بزرگی را آفرید، گفت: یكی از عناصر تعیین كننده و موثر حركت نهضت ملی نفت، حركت شهید نواب و یاران فداكار او بوده و پس از شهادت این شهید دیگر داستان شهادت یك داستان عظیمی شد كه تا امروز شهید نواب به عنوان پیشتاز این انقلاب بر تارك این انقلاب و نهضت می درخشد.

وی تاكید كرد: زندگی شهید نواب و یارانش واقعا الهام بخش است؛ فضای جامعه ما تحت تاثیر حركت انقلابی این گروه كوچك كه امكانات زیادی نیز نداشته، بوده است.

پورمحمدی خاطرنشان كرد: آنچه كه مهم است این است كه راه روشن، هدف بسیار والا، اراده بسیار محكم و پایداری و استواری و صلابت موجی است كه همچنان در كشور ما جاری است.

وزیر دادگستری علت درگیری دنیای امروز با ما و همچنین هدف گرفتن ایران از سوی استكبار جهانی بویژه امریكا و اسراییل را روحیه حق جویی و خداخواهی ملت، عنوان كرد و گفت: پذیرش خداخواهی و حق طلبی ما برای جریان استكبار و جریان صهیونیستی دشوار است.

اجتمام** 9317 ** 1418
۰ نفر