۲۳ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 81463694
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد، بر معرفي استعداد و توانمنديهاي زنان تاكيد كرد

يزد - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با اشاره به نقش زنان در جامعه، بر معرفي استعداد و توانمنديهاي اين قشر تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، 'محمدعلي طالبي' روز سه شنبه در كارگروه زنان و خانواده استانداري يزد افزود: استعداد و ظرفيتهاي زيادي در جامعه زنان وجود دارد اما بنا بدلايلي فرصت پرداختن به آنها در جامعه فراهم نشده است.

وي، با اشاره به نمايشگاه منطقه اي مشاركت زنان در توسعه پايدار با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي در استان فارس اظهار كرد: اين نمايشگاه فرصتي براي نمايش گذاشتن توانمنديهاي زنان است و مسوولان و ادارات بايد در جهت معرفي توانمنديهاي اين قشر در نمايشگاه ياد شده تلاش كنند.

طالبي، با بيان اينكه اين امر موجب رشد و ترقي زنان در جامعه مي شود، اضافه كرد: در استان در بحث نمايشگاه در حوزه زنان ضعف داريم و كار قابل توجهي در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي با اشاره به اينكه جايگاه زنان در موضوع توسعه پايدار و اقتصاد مقاومتي برجسته است، خاطرنشان كرد: توسعه يك مفهوم به هم پيوسته است و نقش زنان در توسعه انساني و محيط سالم براي زندگي بركسي پوشيده نيست.

به گفته طالبي، اقتصاد مقاومتي يكي از سياست كلي نظام است و زنان در اين زمينه نقش بسزايي دارند و مديريت اقتصاد خانواده به عهده زنان است.

وي ادامه داد: بانوان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، همراه مردان و رزمندگان براي دفاع از اين آب و خاك جنگيدند و نقش زيادي در اين دوران و حفظ آرمان هاي انقلاب اسلامي داشتند.

اين مسوول افزود: در برنامه هاي دهه فجر جايگاه مشاركت اين قشر در عرصه قبل از انقلاب و پس از آن براي همگان تببين شود.

وي تصريح كرد: از ظرفيتها استان در جهت پويايي و ايفاي نقش بانوان در امورات مختلف استفاده شود و انگيزه آنان براي حضور در جامعه بيش از بيش فراهم گردد.

مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: اولين نمايشگاههاي منطقه اي مشاركت زنان در توسعه پايدار با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي به طور همزمان در هفت منطقه كشور به ميزباني استانهاي اصفهان، البرز، بوشهر، خراسان جنوبي فارس و كرمانشاه برگزار مي شود.

فخر السادات خامسي هامانه، با بيان اينكه محصولات و توانمنديهاي زنان استان يزد در نمايشگاه استان فارس به نمايش در مي آيد افزود: در اين نمايشگاه 20 غرفه به استان يزد اختصاص يافته است.

وي، با بيان اينكه در استان فارس همچنين استانهاي كرمان، يزد و كهگيلويه وبويراحمد هم حضور دارند هدف از برپايي اين نمايشگاه را زمينه سازي موثر براي توسعه اشتغال و كارآفريني، ايجاد روح همكاري ملي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در زنان و توجه به توسعه اشتغال در منطقه بويژه مناطق محروم بيان كرد.

خامسيف از مسوولان ادارات استان خواست از شركت كنندگان در اين نمايشگاه حمايت مادي و معنوي نمايند.

در اين نشست شركت كنندگان نقطه نظرات و پيشنهادات خود در زمينه برپايي نمايشگاه مورد اشاره ، برنامه هاي دهه فجر و نقشه راه توسعه استان در برنامه ششم در بخش بانوان بيان كردند.ك/2

7546/616