۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۳۰
کد خبر: 81461900
T T
۰ نفر
فراخوان نهمين جشنواره منطقه‌اي فيلم و عكس 'ژيار' كردستان منتشر ‌شد

سنندج- ايرنا- فراخوان نهمين دوره جشنواره منطقه‌اي فرهنگي بومي فيلم و عكس 'ژيار' كردستان از طرف سينما جوان سنندج منتشر شد.

به گزارش ايرنا، نهمين دوره جشنواره منطقه‌اي فرهنگي بومي فيلم و عكس 'ژيار' با حضور آثار هنرمندان استان‌هاي غرب كشور از جمله كرمانشاه، ايلام، لرستان، آذربايجان غربي و كردستان در دو بخش رقابتي و غير رقابتي و در بخش هاي فيلم كوتاه و عكس 29 تا 31 فروردين سال آينده در بانه برگزار مي‌شود.

اين جشنواره با هدف معرفي فرهنگ و هنر منطقه، ايجاد بستري تبليغاتي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، بازسازي و تقويت سينماي كوتاه، معرفي و شناسايي و كشف استعدادهاي جوان در منطقه برگزار مي شود.

بخش رقابتي اين جشنواره با موضوع فرهنگي بومي شامل هر نوع آثار ويديويي كوتاه است كه در آن با شيوه‌هاي داستاني مستند، مستند داستاني، پويانمايي، تجربي، نوعي خاص از فرهنگ، فولكلور، آداب و رسوم، هنر، آيين‌ها و مناسك، اخلاق و ساير معيارهايي كه هويت اصيل بومي يك منطقه يا قوميت را بدون قوم‌گرايي افراطي و عاري از خرافه در چارچوب تعامل و همزيستي مسالمت‌آميز با ديگران به تصوير بكشد.

براساس اعلام فراخوان، هر اثري كه با درايت، هوشمندي و خلاقيت سازنده آن، مروج و مبلغ يك فرهنگ بومي صحيح و انساني در قالب هويت فرهنگي و با انديشه همگرايي و تقريب و دوستي اقوام باشد بيشتر مورد توجه خواهد بود.

بخش غير رقابتي اين جشنواره نيز فرصتي براي تبادل انديشه و تجربه‌هاي هنرمندان و ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي ارزيابي جايگاه آثار فيلمسازان فيلم كوتاه فراهم مي‌آورد كه شامل نمايش ويژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست‌هاي تخصصي و غيره خواهد بود.

هنرمندان استان هاي مذكور مي‌توانند آثار خود را حداكثر تا اول اسفندماه سال جاري به دفتر اين جشنواره واقع در سينما جوان سنندج ارسال كنند.ك/2

533/7348