۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81461653
T T
۰ نفر
بخش هنری جشنواره امام رضا(ع) باید تقویت ‌شود

تهران - ایرنا - دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با شاره به اینكه اساس این جشنواره بخش علمی و هنر آن است، گفت: بنابراین باید با بهره‌مندی از قالب‌های هنری برای ماندگاری مفاهیم رضوی بیشتر تلاش كنیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وبگاه شمس توس، نشست هم‌اندیشی دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با نمایندگانی از رسانه‌ها صبح امروز دوشنبه 22 دی ما در محل این بنیاد برگزار شد.

سیدجواد جعفری در ابتدای گفت: نظرات شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی را تا جایی كه مقدور بود به كار بستیم در آستانه ورود به یك عملیات گسترده فرهنگی در سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: بلافاصله بعد از اختتامیه جشنواره دوازدهم، 11 راهبرد را در حوزه آسیب‌شناسی تدوین كردیم كه در 85 برنامه موضوعی جشنواره لحاظ خواهد شد. این راهبردها به 148 مصوبه تبدیل شده و قرار است برای كیفیت بخشی این مصوبات را در طول سال اجرا كنیم.

جعفری خاطرنشان كرد: جشنواره فعلا از لحاظ كمی به یك اشباع رسیده اما به لحاظ كیفی باید كار بیشتری بكنیم، بعد از اینكه به لحاظ كیفی شرایط بهتری داشتیم دوباره به سمت برنامه‌های كمی برویم و میزبانی سازمان‌ها و ارگان‌های داوطلب را برای همكاری با جشنواره بپذیریم.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) تأكید كرد: اساس جشنواره را در دو بخش تقویت می‌كنیم؛ نخست «بخش علمی» است، چون جشنواره متعلق به عالم آل محمد(ص) است و امسال خوشبختانه هم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همراهی خوبی كرد. دوم «بخش هنر» و استفاده از قالب‌های هنری برای ماندگاری مفاهیم رضوی است. این كار یك میانبر است و كمك می‌كند زودتر به سرمنزل مقصود برسیم. به همین منظور، سعی می‌كنیم ساز و كارهایی را برای ورود بیش از پیش هنرمندان به جشنواره تدارك ببینیم.

جعفری با اشاره به ساماندهی و نظم‌بخشی در جشنواره سیزدهم گفت: برای اینكه با كیفیت بیشتری به كارها برسیم، فراخوان جشنواره سیزدهم زودتر از سال‌های قبل و با فاصله دو ماه از برگزاری جشنواره دوازدهم منتشر شد.

وی با اشاره به مشاركت 31 استان داخلی و 75 كشور خارجی در برپایی دوره قبلی جشنواره امام رضا(ع) گفت: هم‌اكنون كشورهای هدف و نوع برنامه‌هایی كه قرار است در آنها برگزار شود، برای جشنواره سیزدهم مشخص شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) اظهار داشت: تلاش كردیم فضای مجازی جشنواره را گسترش دهیم، 32 زیرپرتال را برای 31 استان كشور در سایت جشنواره (شمس توس) به نشانی www.shamstoos.ir طراحی كردیم. همچنین تلاش كردیم دبیرخانه‌های دائمی به صورت تعریف شده در استان‌ها مستقر شوند و مردم بتوانند با آنها ارتباط برقرار كنند.

وی افزود: گروه‌های داوری از هم‌اكنون در حال استقرار هستند و بیش از 500 عضو هیأت علمی دانشگاه با جشنواره در حال همكاری هستند. كماكان هفته‌‌های فرهنگ رضوی را نیز هم‌عرض جشنواره برگزار می‌كنیم تا بتوانیم تولیدات جشنواره را به صورت چرخشی در استان‌‌ها در منظر مردم قرار دهیم.

اختتامیه برنامه‌های موضوعی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در دهه كرامت ـ از 25 مرداد تا 4 شهریور سال 1394ـ برگزار می‌شود.

فراهنگ**9246**1601**