۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8145901
T T
۰ نفر
رییس جمهوری قراردادهای همکاری بین ایران و سه کشور را ابلاغ کرد ..............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/02/86 داخلی.سیاسی.دولت.اطلاعرسانی.
دکتر " محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران قوانین همکاری های ایران با کشورهای قزاقستان و لیتوانی و همچنین معاضدت قضایی بین ایران و ترکمنستان را ابلاغ کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شورای اطلاع رسانی دولت ، رییس جمهوری قانون پروتکل اصلاحات و تغییرات درموافقتنامه همکاری های اقتصادی و بازرگانی بلندمدت بین ایران و قزاقستان را برای اجرا ابلاغ کرد.
احمدی نژاد همچنین با ابلاغ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درخصوص همکاری های ایران و لیتوانی درحوزه حمل ونقل بر گسترش همکاری های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
براساس ماده واحده این موافقتنامه ، حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و مسافر بین ایران و لیتوانی مشتمل بریک مقدمه و 13 ماده تصویب و با رعایت اصل 139 قانون اساسی اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.
قانون معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین ایران و ترکمنستان نیز دیگر قانونی بود که رییس جمهوری آن را ابلاغ کرده است.
براساس این موافقتنامه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، اتباع هر یک از طرفین متعاهد در حقوق شخصی و مالی خود در قلمرو طرف دیگر همانند اتباع آن کشور از حمایت قضایی یکسانی برخودار خواهند بود و این اتباع حق دارند همانند اتباع طرف متعاهد دیگر آزادانه و بدون مانع به دادگاهها و دادسراها مراجعه و نسبت به تقدیم دادخواست و پیگیری دعاوی اقدام نمایند.
سیام./ 1701/ 1324 شماره 029 ساعت 20:10 تمام انتهای پیام I30.10-20-04
۰ نفر