۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 81456395
T T
۰ نفر
علم الهدی: آفت بین وحدت اصولگرایان خط كشی هایی است كه صورت می گیرد

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ‌ما در عرصه وحدت مشكلی نداریم بلكه مشكل آسیب‌ها و آفت‌هایی است كه به دلیل برخی خط‌كشی‌ها توسط عناصر ریزشی اصولگرا كه در فتنه 88 حامی فتنه‌گران بودند، القا می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان با تأكید بر اینكه اكثریت جامعه ما متدین بوده و پای نظام و انقلاب ایستاده‌، افزود: باید در مسیر وحدت و همگرایی واقعگرا بود و از شعار فاصله گرفت چرا كه ما ظرفیت زیادی داریم و همین مردمی كه به صحنه می آیند جزو ظرفیت ها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نوسانات سیاسی و فراز و نشیب‌ها در قدرت مدیریت نباید باعث شود تا ظرفیت خود را دست كم بگیریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینكه وحدت اصولگرایان امری قطعی و فطری است، یادآور شد: جریان اصولگرایی به شعار و حزب محدود نمی‌شود. جریان اصولگرا تكلیف محور است و با قدرت محور فرق دارد.

علم‌الهدی با اشاره به حوادث سال 88 گفت: امروز نباید به عناصری كه در وقایع پس از انتخابات 88 در بین ما بودند و هم‌اكنون در جناح دیگری هستند، اجازه حضور داده شود. زمانی عده‌ای در سیاه چال‌های شاه شكنجه می‌شدند و امروز هم در پای ستون خیمه رهبری وفادار مانده‌اند اینها باید وارد عرصه شوند.

وی گفت: ما باید در مسئله وحدت واقع‌گرا باشیم و از شعار بیرون بیاییم . ما چه از یكدیگر گله داشته باشیم یا نداشته باشیم یكی هستیم چرا كه جریان اصولگرایی به اظهارنظر و شعار و حزب منحصر نیست بلكه محور جریان اصولگرایی عشق به اهل بیت و ولی فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكید براینكه ما در مسئله وحدت هیچ مشكلی نداریم بلكه مشكل ما آفات و آسیب‌های وحدت است، یادآور شد: آفت وحدت خط‌كشی‌هایی است كه بین ما صورت می‌گیرد و برخی فقط خود را نخبه و ولایت‌مدار می‌دانند.

وی این خط‌كشی‌ها را باعث آسیب دیدن جریان وحدت عنوان كرد و گفت: برخی عناصر ریزشی از اصولگرایی كه در فتنه 88 حامی جریان رقیب شدند این خط‌كشی‌ها را القا می‌كنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به بازخوانی جریان اصولگرایی پرداخت و گفت: در گذشته جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در رأس قرار داشتند و نخبگان براساس تجربه تصمیم‌گیری می‌كردند و در ادامه نیز نیروهای متدین در میدان حركت به عنوان پیرو و سربازان پیاده‌نظام عمل می‌كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در 35 سال گذشته آن پیاده‌نظام‌ها پیرو بودند اما امروز خودشان بزرگان قوم شده‌اند و نمی‌توان گفت باید امروز هم پیاده‌نظام باشید و هرچه ما می‌گوییم قبول كنید چرا كه باید بپذیریم اینها بزرگ شده‌اند در محیط آكادمیك و روحانیت صاحب اندیشه هستند لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها سهیم شوند.

وی در ادامه به تشریح همگرایی اصولگرایان پرداخت و افزود: ماهیت وحدت تكلیف‌محوری است؛ تفاوت اصولگرایی با جریانات لائیك در همین تكلیف‌محوری است و اصولگرایی به دنبال قدرت و وكالت نبوده و نیست و تا پای جان از حاكمیت اهل بیت كه در انقلاب اسلامی متجلی است، حمایت می‌كند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأكید براینكه در پای ولایت اگر تكه‌تكه هم شویم باید این پرچم را جهانی كنیم و این نقطه آخر است، افزود: با تكلیف‌محوری وحدت تضمین می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده صریح و شفاف می‌گویم كه وضعیتی كه در حال حاضر در عرصه سیاست داریم مانند وضعیت امام علی (ع) در جنگ صفین است كه در واقع جنگ با غیرخودی‌ها بود و یك سوی جبهه امام علی (ع) و سوی دیگر معاویه قرار داشت.

وی نظام جمهوری اسلامی را قلعه‌ای عنوان كرد كه دارای دیوارهای محكمی است و هیچ دشمنی نمی‌تواند به آن ورود كند و آن دیوار ولایت است،گفت: دروازه این قلعه مردم‌سالاری است كه از آن عوامل دشمن وارد می‌شوند لذا پاسداری از این دروازه بسیار مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: جریانات مقابل ما جریاناتی هستند كه اگر امروز دست‌شان با استكبار یكی نباشد اما آرمان‌ها و بینش‌شان طوری تنظیم شده كه اگر فردا به قدرت برسند با دشمن یكی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به تقارن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) یادآور شد: این تقارن برای ما بیانگر یك حقیقت است و ذات مقدس پروردگار بسیاری از واقعیات را در قالب جریانات تكوینی به خلائق اعلام می‌كند و ولایت پیامبر (ص) در یك سلسله تحولات تكوینی صورت گرفت و از سوی دیگر ماهیت مكتب پیامبر (ص) و اسلام ناب در پرتو تعالیم امام صادق (ع) است.

علم الهدی با اشاره به مظلومیت اهل بیت (ع) خاطرنشان كرد: 240 سال یعنی دو قرن و نیم محور سیاسی اجتماعی امت اسلام منحصر به سركوب‌گری تبار پیغمبر (ص) شد تا آن نقطه اسلام ناب حاكمیت پیدا نكند اما این آرمان عظیم اسلامی كه در واقع حاكمیت اسلام بود بعد از گذشته 14 قرن با انقلاب اسلامی در دنیا متبلور شد.

وی ادامه داد:‌ ما انقلاب اسلامی را یك دگرگونی برای سرنگون كردن نظام شاهنشاهی، بنیان‌گذاری نظام عادلانه مردم سالاری، حاكم كردن مؤمنان صالح در سرنوشت مردم نمی‌دانیم بلكه انقلاب اسلامی تحقق یك آرمان عظیم اسلامی بود كه دو قرن و نیم سركوب شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تشریح استراتژی‌های اهل بیت در مقابله با دشمن گفت: روش و استراتژی حركت ائمه آنجا كه فشار دشمن زیاد می‌شد و جریانات ولایت‌ستیز با توان بیشتری به عرصه می‌آمدند این بود كه مردم و شیعیان را منسجم می‌كردند و در دوره امامین عسگریین(ع) تشكیلات‌سازی و منسجم كردن به یك نقطه در برابر حركات تند ولایت‌ستیزانه تبدیل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنابراین راهبرد ما در حركت دفاع از خط اهل بیت و انقلاب اسلامی مسئله انسجام و همگرایی است. ما استراتژی خود را از اهل بیت (ع) می‌گیریم و باید با حفظ وحدت و انسجام خود پای این استراتژی باشیم.

سیام
۰ نفر