۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81450514
T T
۰ نفر
دشمنان به دنبال تفرقه اندازی در بین مسلمانان هستند

كرمانشاه - ایرنا - مدیر مدرسه شافعی روانسر گفت: دشمنان با تفرقه اندازی در جهان اسلام در پی رسیدن به مقاصد خود و تاخت و تاز در منطقه هستند.

ملا حسن پرویزی نیا روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنان كه در آیات و روایات آمده، یكی از اصول مسلم مسائل اسلامی، وحدت بین امت مسلمان است بنابراین در مقابله با تفرقه افكنی های جهان كفر باید با وحدت گام برداشت.

وی با بیان این كه علمای اسلام و وعاظ باید در زمینه ایجاد همبستگی بین مسلمانان سخن گویند، ابراز داشت: نباید به تفرقه اندازی های دشمن دامن زد و باعث شد تا آتش كینه توزی آن ها شعله ورتر شود.

پرویزی نیا، یكی از راه های تاخت و تاز دشمن را تشت و دورنگه داشتن مسلمانان از همبستگی دانست و افزود: جهان كفر به دنبال دست اندازی بر منابع مالی و اقتصادی جهان اسلام است اما این مسلمانان هستند كه با وحدت وهمدلی نباید به آن ها اجازه تجاوز بدهند.

وی، ملاك مسلمانی را توحید و نبوت ذكر و خاطرنشان كرد: گروه ها و جریان های تكفیری مورد نفرت اسلام به جهان كفر كمك می كنند تا به مقاصد شوم خود برسند و تنها اتحاد مسلمانان است كه می تواند مقابله با آن ها را ممكن سازد.

پرویزی نیا گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است كه مسائل جزئی مورد اختلاف را كنار بگذاریم چرا كه هیچ ضرورتی نیست كه این مسائل بازگو شود.

وی افزود: با الگوگیری از سیره حكیمانه پیامبر، نباید كوچكترین تفرقه ای بین مسلمانان وجود داشته باشد.

7449/567