۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8144993
T T
۰ نفر
پوتین ، از حل اختلافات روسیه و اتحادیه اروپا استقبال کرد .......................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/02/86 خارجی.سیاسی.روسیه.آلمان.اروپا "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه در دیدار وزیر امور خارجه آلمان با وی، با اشاره به اختلافات بین روسیه و اتحادیه اروپا، از آمادگی آلمان و روسیه برای حل این اختلافات استقبال کرد.
رییس جمهوری روسیه گفت: روسیه و اتحادیه اروپا برای حل اختلافات موجود تمایل دارند و این یک نکته مثبت است.
وی با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر خود با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان گفت: روابط دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و بسرعت توسعه می یابد.
پوتین گفت: روسیه برای کمک به آلمان باتوجه به ریاست دوره ای این کشور بر گروه صنعتی هشت و نیز بر اتحادیه اروپا آماده است.
"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر لزوم گفتگو در مورد مسایل موجود بین روسیه و اتحادیه اروپا گفت: در مواردی که اعتماد بین دو طرف وجود ندارد نباید سکوت کرد یا به انتظار نشست.
وی گفت: برای بررسی مسایل و یافتن راه حل جهت اختلافات موجود در آستانه اجلاس مقامات روسیه و اتحادیه اروپا به مسکو آمده است.
بیستمین اجلاس مقامات اتحادیه اروپا و سران روسیه روزهای 17 و 18 ماه مه (27 و 28 اردیبهشت ماه ) در استان "سامارا" روسیه برگزار خواهد شد.
روابط اتحادیه اروپا و روسیه در هفته های اخیر بدنبال انتقال مجسمه سرباز شوروی در تالین پایتخت استونی و تخریب قبرستان نظامیان شوروی در این شهر به دلیل جانبداری اتحادیه اروپا از موضع استونی دچار تنش شده است.
علاوه بر آن، لهستان همچنان مخالفت خود را به عنوان عضو اتحادیه اروپا با آغاز مذاکرات این اتحادیه با روسیه برای عقد موافقت نامه همکاری دهساله جدید اعلام کرده است. کارشناسان معتقدند تحت این شرایط امیدی برای پیشرفت در اجلاس سامارا وجود ندارد.
اروپام355/2242 شماره 211 ساعت 00:18 تمام انتهای پیام I25.18-00-21
۰ نفر