۱۳ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۳۸
کد خبر: 81449572
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در بوشهر: بهترين الگوي وحدت اسلامي در اين استان وجود دارد

بوشهر - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان بوشهر گفت: مسلمانان شيعه و سني با وحدت ، بصيرت، ولايت مداري و همدلي هوشمندانه در اين استان بهترين الگو را براي جهان اسلام رقم زده اند.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهر عصر شنبه در آيين هفته وحدت در جمع مردم شيعه و سني شهرستان كنگان با تبريك ميلاد نبي مكرم اسلام و امام صادق (ع)، افزود: وحدت امت اسلام يكي از نكات مهم و كليدي در انديشه و سيره پيامبر اعظم است.

وي اضافه كرد: رسول خدا در طول حيات شريفش توانست شكاف ها و واگرايي ها را به همگرايي مبدل كند و آن بزرگ آموزگار بشريت آيينه تمام نماي وحدت امت اسلامي است.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر اظهار كرد: رسول خدا با نگاه وحدت افزايي در ابعاد مختلف نظري و عملي توانست گروههاي مختلف را حول يك محور متحد و منسجم كند و امروز نبي مكرم اسلام و اهل بيت مطهر ايشان بهترين الگوي وحدت براي امت اسلام هستند.

صفايي بوشهري وحدت را از ضروريات جهان اسلام دانست و بيان كرد: دشمنان براي ايجاد تفرقه بين امت اسلامي و به جان هم انداختن مسلمانان از طرق مختلف به دنبال اسلام ستيزي هستند و مي كوشند با ايجاد و ساماندهي گروهك هاي مختلف از جمله داعش پروژه اسلام هراسي بين المللي راه انداخته و مسلمان كشي را توسط خود مسلمانان مديريت كنند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: خنثي كردن اين توطئه شوم نيازمند وحدت و بيداري و هوشياري امت اسلام بويژه نخبگان و انديشمندان اسلامي است.

وي گفت: به شهادت تاريخ دشمن زماني موفق بوده كه بين امت اسلامي اختلاف ايجاد كرده و از طرفي هرگاه امت اسلامي همدل و يكصدا شدند، دشمنان شكست خوردند.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر در بخش ديگري از سخنان خود جمهوري اسلامي ايران را طلايه دار وحدت در بين جوامع اسلامي دانست و اظهاركرد: رهبري داهيانه، اتحاد و همدلي، بصيرت و دشمن شناسي، حضور آگاهانه ملت اعم از شيعه و سني در عرصه هاي مختلف دشمن را به زانو در آورده و نور اسلام ناب محمدي را در جهان تابانده است.

صفايي بوشهري در پايان ضمن ابلاغ سلام رهبر فرزانه انقلاب به مسلمانان شيعه و سني شهرستان كنگان گفت: پيام رهبر معظم انقلاب همواره وحدت، بصيرت، هوشمندي، دشمن شناسي، شناخت ترفندهاي دشمن و همدلي و بهره گيري از دانش و مجاهدت براي مبارزه با دشمن است.

امام جمعه اهل سنت كنگان در اين آيين گفت: پيامبر مكرم اسلام بهترين الگوي امت اسلام است.

شيخ محمد جمالي افزود: امروز جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه همين تفكر و سنت نبوي الگوي وحدت امت اسلام است.

وي اضافه كرد: به بركت حكومت ديني و تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب شيعه و سني در ايران بويژه استان بوشهر همدل و متحد و الگويي مناسب براي جهان اسلام هستند.

جمالي با تاكيد بر حفظ وحدت مسلمانان گفت: دشمن به دنبال ايجاد شكاف بين امت اسلام است و ما بايد هوشيارتر باشيم. ك/2

7208/539/686
۰ نفر