۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۰
کد خبر: 81449388
T T
۰ نفر
وحدت رمز اقتدار و سربلندي نظام جمهوري اسلامي ايران است

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي طي پيامي به مناسبت هفته وحدت گفت: وحدت و يكپارچگي رمز پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم اقتدار و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، در پيام وجه اله خدمتگزار آمده: اين مهم همواره در صدر سياستگذاري هاي نظام و مورد تاكيد و اهتمام مقام معظم رهبري و امام راحل مان بوده است.

اين پيام مي افزايد: در هفدهم ربيع الاول سال عام الفيل، از دودمان پاك ابراهيم فرزندي پا به عرصه گيتي نهاد كه ولادتش نقطه عطفي در تاريخ انسانيت شد و به يمن قدوم مباركش، ساكنان عرش ملكوت براي تهنيت اين ‌ميلاد خجسته به زمين آمده و در تبريك اين رويداد مبارك بر يكديگر سبقت مي‌جستند و كوير جهل و كفر و تعصب به بوستان مهر، توحيد و عدالت مبدل شد.

در ادامه اين پيام آمده: با درخشش آخرين ستاره درخشان سپهر نبوت، حضرت محمد مصطفي(ص)، چهره جهان دگرگون شد، شرك ها به توحيد مبدل گشت، عبادت خدا جاي اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به يكرنگي گرائيد و خصومت ها و دشمني هاي چندين ساله به «اخوت اسلامي» تبديل شد.

در اين پيام اضافه شده: همچنين در اين راستا عرب و عجم، يار هم گشتند و سفيد و سياه برابر گرديدند و اسلام به عنوان آخرين و كاملترين دين الهي براي نجات بشريت از گمراهي و جهل، توسط پيامبر اكرم (ص) به بشريت عرضه شد.

اين پيام مي افزايد: آري، وحدت و يكپارچگي مسلمانان و لزوم اتحاد و همدلي ميان ايشان، از دستاوردهاي دين مبين اسلام و اساس تعاليم و آموزش هاي اسلامي و فرهنگ قرآني است و بر همين اساس، قرآن كريم يكي از عمده ‏ترين و سازنده ‏ترين اهداف رسالت رسول اكرم (ص) را تأليف قلوب و ايجاد انس و تفاهم به جاي خصومت و دشمني بيان مي‏دارد و اگر كسي در تاريخ، به ديده عبرت بنگرد، اين معني را از شاهكارهاي رسالت محمدي‏ (ص) مي‏يابد.

در ادامه پيام آمده: در شرايط فعلي كه بسياري در كمين تفرقه و انفكاك جامعه ي اسلامي هستند و از هر سو وحدت و همدلي مسليمن تهديد مي شود، بر ماست كه بيش از گذشته به اين امر توجه نموده و خداي ناكرده دستاويز به دست بهانه جويان ندهيم.

در بخش ديگري از پيام آمده: خداي را شكر كه در خراسان جنوبي جلوه باشكوه وحدت و يكپارچگي بين تشيع و تسنن به مدد انديشه ي بلند و تفكر پوياي شما برادران ديني اعم از تشيع و تسنن به وضوح مشهود است.

در پايان اين پيام استاندار خراسان جنوبي ضمن تبريك سالروز ميلاد باسعادت عصاره نبوت، ختم رسالت، حضرت ختمي مرتبت، محمد مصطفي(ص) و ششمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت،حضرت امام جعفر صادق(ع)، فرارسيدن هفته وحدت، اخوت و برادري و تجديد پيمان با اسلام و آرمان هاي نظام اسلامي را به تمامي مسلمانان جهان، هموطنان و بويژه مردم استان اعم از برادران شيعه و سني تبريك عرض نموده و پيروزي و سربلندي اسلام و همه مسلمين و نابودي كفر را از درگاه ايزد متعال مسئلت داشته است.665