۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81449145
T T
۰ نفر
اختصاص بيش از 18 ميليارد ريال براي پروژه هاي فرهنگي و مذهبي آستارا

آستارا - ايرنا - فرماندار بندر آستارا از اختصاص 18 ميليارد و 680 ميليون ريال اعتبار براي پروژه هاي فرهنگي و مذهبي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'سيروس شفقي' روز شنبه در آستانه هفته وحدت در جريان بازديد از حوزه علميه ولي عصر (عج) اين شهرستان در جمع روحانيون و طلاب اين حوزه گفت: در راستاي عمل به شعار سال مقام معظم رهبري با عنوان 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهاد' دولت تدبير و اميد قدم هاي مثمر ثمري را برداشته است.

وي تكميل پروژه هاي فرهنگي و هنري را از جمله دغدغه هاي مردم فرهنگ دوست آستارا عنوان كرد و ادامه داد: بودجه فرهنگي، هنري و مذهبي شهرستان در سالجاري در حد قابل توجهي افزايش يافته كه از محل اعتبارات تبصره 22 مبلغ 15 ميليارد ريال براي تكميل پروژه 17 ساله مجتمع فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا اختصاص يافته است.

شفقي در ادامه با اشاره به اختصاص دو ميليارد و 30 ميليون ريال ديگر از محل اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي استان در سال 93 به چندين پروژه فرهنگي و مذهبي شهرستان ، افزود: اين ميزان بودجه به تعمير و بازسازي مساجد و اداره اوقاف شهرستان، تعمير ساختمان حوزه علميه ولي عصر (عج) ، تكميل خانه هاي عالم، تعمير و تجهيز ساختمان اداره تبليغات اسلامي، و ساير اماكن فرهنگي آستارا در نظر گرفته شده است.

وي تجهيز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به كتابخانه سيار را از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه برشمرد و اظهار كرد: براي خريد خودروي اين كتابخانه به منظور رفت آمد در مناطق صعب العبور، مبلغ 850 ميليون ريال از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز مصوب شده است.

فرماندار آستارا در خاتمه با اشاره به اعتبارات ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه اضافه كرد: از اين بخش 800 ميليون ريال جهت بازسازي بقعه متبركه امامزادگان ابراهيم و قاسم (ع) و نيز تعمير و بازسازي مساجد، حوزه علميه و مصلي بزرگ شهرستان تخصيص يافته است.

به گزارش ايرنا،شهرستان آستارا در 200 كيلومتري شمال غرب مركز گيلان واقع شده است.ك3

7105 / 535/ 603