۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81449102
T T
۰ نفر

تهران- ایرنا- تارنمای خبری سیدنی مورنینگ هرالد اشكان دژاگه را جزو پنج بازیكن ستاره در جام ملتهای آسیا كه بزودی در استرالیا برگزار می شود، معرفی كرده است.

تارنمای خبری سیدنی مورنینگ هرالد، پنج بازیكن ستاره این تورنمنت و پنج دیدار جام ملتهای آسیا را كه باید دید انتخاب كرده است.

اشكان دژاگه مدت دو سال برای فولام در لیگ برتر انگلیس بازی كرده است و به همین علت استعدادهای درخشان او برای هواداران فوتبال كاملا شناخته شده است.

اما این استعدادها برای حفظ فولام در لیگ برتر انگلیس كافی نبود و پس از سقوط این تیم دژاگه رهسپار باشگاه العربی قطر شود. این باشگاه قطری هزینه جذب او را تقبل كرد و مبلغ 12 میلیون دلار برای به خدمت گرفتن او پرداخت. او ارزش هر سنت پول را داشت. شاید او سریعترین بازیكن در قاره آسیا باشد. او با سرعت فوق العاده خود بزرگترین حربه ای است كه ایران در اختیار دارد.

دژاگه هنگامی كه فضا برای حركت كردن در اختیار داشته باشد، در اوج خود است و به خط حمله توانای ایران شامل رضا قوچان نژاد و كریم انصاری فرد كمك زیادی خواهد كرد. با این حال او همیشه بهترین عملكرد خود را در تیم ملی ایران نداشته است، اما در جام ملتهای آسیا مطمئنا به او نیاز دارند.

فهرست پنج بازیكن ستاره جام ملتهای آسیا از نگاه سیدنی مورنینگ هرالد:

اشكان دژاگه (ایران)

خلفان ابراهیم (قطر)

سون هیونگ مین (كره جنوبی)

كایسوكه هوندا (ژاپن)

عمر عبدالرحمن (امارات متحده عربی)

پنج دیدار تماشایی جام ملتهای آسیا عبارت است از:

دیدار عراق مقابل ژاپن در ورزشگاه بریزبن

دیدار استرالیا برابر كره جنوبی در ورزشگاه بریزبن

دیدار چین مقابل كره شمالی در ورزشگاه كانبرا

دیدار ازبكستان برابر عربستان سعودی در ورزشگاه ملبورن

دیدار ایران برابر امارات متحده عربی در ورزشگاه بریزبن

این سایت استرالیایی علت انتخاب این دیدار اقدام امارات متحده عربی در نام گذاری لیگ فوتبال خود با نام جعلی خلیج /ع رب ی/ به جام نام تاریخی خلیج فارس ذكر كرده است كه یك موضوع حساس بین دو كشور محسوب می شود.

ورزشی**1584