۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81449038
T T
۰ نفر

جزئیات جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین

۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81449038
جزئیات جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین

تهران - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان ایران، در تشریح جزئیات جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین»، از همكاری بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی (اسراء) با این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا حبیب ایل‌بیگی روز شنبه در نشست خبری 'نماز و نیایش به روایت دوربین' كه در انجمن سینمای جوان برگزار شد، درباره جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: در دنیای جدید نمی‌توان هنر را به عنوان یك رسانه نادیده گرفت، ضمن اینكه این زبان بسیار اثرگذار است.

وی افزود:دراین دوره از جشنواره با بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی «اسراء» كه زیر نظر آیت الله عبدالله جوادی آملی اداره می‌شود، همكاری داریم،

ایل بیگی تاكید كرد: برقراری ارتباطات مناسب میان هنرمندان و متخصصان دینی یكی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

رییس انجمن سینمای جوانان ادامه داد: در این نوع جشنواره‌ها، استعدادها شناخته می‌شوند و ما باید امكان رشد آن‌ها را فراهم كنیم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نماز و نیایش درباره برنامه افتتاحیه گفت: روز دوشنبه 15 دی‌ماه در محضر آیت الله جوادی آملی و با اقامه نماز ظهر و عصر در محضر ایشان جشنواره آغاز خواهد شد.

ایل بیگی همچنین درباره فیلم های رسیده به جشنواره و مورد تاید برای داوری گفت: امسال 272 فیلم كوتاه، 915 عكس و 304 فیلمنامه به ما رسید كه از این میان 39 فیلم، 42 عكس و 11 فیلمنامه با یكدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی در معرفی داوران بخش‌های مختلف نیز توضیح داد: داوری آثار در بخش فیلم بر عهده منوچهر محمدی، هادی ناییجی و محمدمهدی عسگرپور است. هادی مقدم‌دوست، مجید شیخ‌انصاری و مهدی بنكدار نیز داوری آثار در بخش فیلمنامه را بر عهده دارند. همچنین حسین حیدری، یدالله عبدی و داود عامری داوران بخش عكس هستند.

ایل‌بیگی افزود: تلاش می‌كنیم زمینه حمایت از تولید آثار را فراهم آوریم، ضمن اینكه كوشیدیم در این دوره از جشنواره از انتخاب آثار شعاری بپرهیزیم.

در ادامه این نشست فرید فرخنده‌كیش معاون مناطق و استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران در سخنانی یادآور شد: علاقه‌مندی به سینمای دینی وجود دارد، اما كافی نیست و این بخش نیازمند پژوهش است به همین دلیل قرار است دبیرخانه دائمی جشنواره نماز و نیایش در شهر قم تشكیل شود.

وی افزود: قرار است همزمان با برگزاری جشنواره سه نشست معرفتی با موضوع «امام خمینی و راهبرد هنر و سینمای دینی»، «نماز، انسان و زندگی» و «قامت شخصیت نماز در گستره تاریخ» در كنار دو نشست فرهنگی با موضوع «صدا در سینما» با حضور محمدرضا دل‌پاك و كارگردانی با حضور مجتبی راعی برگزار شود.

معاون مناطق و استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران همچنین از بازدید از لوكیشن فیلم سینمایی «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی همزمان با آیین پایانی این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایرنا، جشنواره 'نماز و نیایش به روایت دوربین' با دبیری مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه آن 18 دی‌ماه همزمان با شب میلاد پیامبر اكرم (ص) با معرفی برگزیدگانش برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9246**1027