۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81445640
T T
۰ نفر
بروز نشانه هاي شكست داعش با حملات تروريستي در بغداد

بغداد - ايرنا - درمجموع چندين حمله تروريستي و انفجاري روز دوشنبه در بغداد، 28 تن كشته و دستكم 80 نفر زخمي شدند تا پايتخت عراق روز خونيني را پشت سر بگذارد.

بغداد بدون وقفه هر روز خود را با چندين انفجار تروريستي و انتحاري و حملات مسلحانه سپري مي كند كه حاصل آن صدها كشته و زخمي است ، اما تعداد حملات در روز دوشنبه، به اعتقاد كارشناسان، نشانه هاي شكست داعش در مناطق عملياتي و در ميدان هاي نبرد را به نمايش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مراسم عزا در شهر تاجي در 20 كيلومتري شمال بغداد ، مورد حمله انتحاري هايي قرار گرفت كه قصد داشتند يكي از رهبران شوراهاي بيداري را هدف قرار دهند.

اين عمليات تروريستي براساس آخرين آمارهاي اعلام شده در شامگاه دوشنبه بالغ بر 22 كشته و 61 زخمي بود.

حمله ديگر در بازار منطقه الغزاليه در غرب بغداد رخ داد كه طي آن سه تن كشته و 8 نفر نيز مجروح شدند.

در همين حال تروريست هاي تكفيري در مسير بغداد - مدائن دست به يك حمله مسلحانه به گشتي هاي پليس عراق زدند كه حاصل آن 2 كشته و يك مجروح بود.

اين حملات تا شامگاه دوشنبه ادامه يافت ، بطوري كه در جريان انفجار بمب در مسير يك گشتي پليس عراق در منطقه الطارميه در شمال بغداد، سه تن زخمي شدند.

دقايقي بعد حمله مسلحانه ديگري از سوي تروريست ها بر روي يك ايستگاه بازرسي ارتش عراق در همين منطقه شكل گرفت كه براثر آتش متقابل دستكم يه سرباز كشته و سه تن زخمي شدند.

حملات امروز به بغداد و تلفات ناشي از آن درحالي بوده كه نيروهاي امنيتي در عمليات مختلف توانستند تعداد زيادي از حملات تروريستي را كشف و خنثي كنند.

حملات كور داعش در روز دوشنبه به غير نظاميان در بغداد ، در روزي انجام شد كه نيروهاي ارتش و مردمي موفق شدند مناطق استراتژيكي را در جنوب استان صلاح الدين بطور كامل از وجود عناصر داعش پاكسازي كرده و پرچم عراق را بعد از مدتها بر ساختمان هاي مرتفع شهر الضلوعيه نصب كنند.

اول **خاورم*1*1770*1586
۰ نفر