۹ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 81444808
T T
۰ نفر
ايران الگوي پيشرفت بدون آمريكا را به دنيا ارائه كرده است

شيراز- ايرنا- عضو شوراي امنيت ملي با بيان اينكه دشمنان نظام اسلامي مي دانند كه ملتي با انديشه متعالي در مقابل آنها قرار دارد گفت: امروز ايران الگويي از پيشرفت بدون آمريكا و در مقابل آمريكا به دنيا معرفي و ارائه كرده است.

به گزارش ايرنا سعيد جليلي عصر سه شنبه در تجمع مردم شيراز به مناسبت روز 9 دي بيان كرد: امروز اين الگوي موفق ايران اسلامي در حال تكثير در نقاط مختلف جهان است لذا دشمنان براي جلوگيري از پيشرفت نظام اسلامي، شيوه ايجاد ترديد را دنبال مي كنند و قصد دارند علاوه بر گزينه نظامي و تحريم ها، ملت ما را از درون در مسير پيشرفت و افتخارات دچار ترديد و شبهه كنند كه فتنه 88 از اين نمونه بود.

وي افزود: دشمنان در فتنه 88 به دنبال ايجاد ترديد در موفقيت هاي ملت ما بودند زيرا ايران اسلامي الگوي بارزي از مردم سالاري ديني به جهانيان ارائه كرده است و اين درحالي است كه الگوي ارائه شده ايران اسلامي تنها شامل دوران دفاع مقدس نيست بلكه در موفقيت هاي علمي و سياسي نيز يك الگوي موفق ارائه داده است.

جليلي اظهارداشت: در مقطعي كه نظام اسلامي مي تواند به بهترين شيوه به جهان معرفي شود، عده اي نظام اسلامي را به بهانه هاي مختلف از جمله تقلب و شكنجه متهم مي كنند كه اين يك ظلم بزرگ به نظام مقدس اسلامي است.

وي اضافه كرد: اينكه عده اي از درون يك نظام بخواهند دستاوردهاي بزرگ يك ملت را انكار كنند و به چالش بكشانند موجب ايجاد فضاي غبارآلود فتنه مي شود كه آگاهي و بصيرت مردم تنها راهگشاي تشخيص حق از باطل و عبور از فتنه است.

او ادامه داد: 9 دي حركتي حقيقي برخاسته از بطن و اراده مردم بود كه مردم ما اجازه نمي دهند تا كساني با ترديد موفقيت ها، دستاوردها و پيشرفت هاي بزرگ نظام اسلامي را زير سوال ببرند كه مردم ما در اين آزمون سربلند و پيروز بودند.

جليلي عنوان كرد: 9 دي روز محاكمه سران فتنه نه در دادگاه بلكه در خيابان ها و توسط مردم بود و نشان داد كه آراي مردم در نظام اسلامي حق الناس است و هيچ كس اجازه ندارد آن را تضييع كنند.

وي با بيان اينكه دشمنان مي دانند كه نمي توانند با ترساندن مانع ملت ما شوند افزود: امروز دنيا بايد بداند كه مردم ما ترديد ندارند كه آمريكا شيطان بزرگ است و در راس مخالفان نظام اسلامي است و هيچ زمان در اين ديدگاه مردم ما، ترديد ايجاد نخواهد شد.

نماينده رهبرمعظم انقلاب در شوراي امنيت ملي گفت: امروز دشمنان نظام اسلامي بايد بدانند كه ملت ايران در دفاع از حقوق خود ترديد ندارد و اجازه نمي دهد تا ديگران براي اين كشور و مردم تعيين تكليف كنند.

او اظهارداشت: همواره در طول تاريخ تمام حركت هاي بزرگان و پيامبران الهي با توطئه هاي شياطين روبرو مي شده است كه انقلاب اسلامي نيز به هم راستا با حركت پيامبران و انبياء الهي بود كه مردم ما به اين حركت الهي پاسخ گفتند.

جليلي اضافه كرد: انقلاب اسلامي و حركت امام راحل حيات جديد به كشور ما بخشيد كه بسيار ارزشمند بود لذا اتنظار بود كه شياطين در مقابل اين حركت الهي سكوت نكنند و همواره توطئه افكني كنند.

جليلي با بيان اينكه استكبار جهاني حركت الهي امام راحل را برنتابيد ادامه داد: امروز دشمنان نظام اسلامي گزينه هاي روي ميز از جمله گزينه نظامي را عليه كشور ما عنوان مي كنند كه گزينه نظامي آنها سال هاي گذشته در دوران هشت ساله دفاع مقدس عليه كشور و مردم ما استفاده شده است.

وي عنوان كرد: استفاده از اهرم زور و ترساندن ملت ها، منطق استكبار است و به دنبال خاموش كردن فريادهاي حقيقت طلبي در جهان هستند لذا به مقابله با شجره طبيه انقلاب اسلامي و نظام اسلامي ما پرداختند كه مردم ما پيروز ميدان بودند.

او افزود: استكبار و آمريكا تحميل اراده خود بر ديگران را پيروزي مي دانند كه ملت ما توانست عليرغم قدرت آنها، اراده خود را در پيروزي انقلاب و جنگ تحميلي محقق كند.

جليلي گفت: استفاده از اهرم تزوير يكي ديگر از سلاح هاي استكبار بر عليه ملت ما است كه امروز تحريم كنندگان اقتصادي ايران در جهان بر اساس منطق مسلح كردن صدام در جنگ تحميلي، به دنبال تحميل كردن شرايط بحراني بر كشور و مردم ما هستند.

وي بيان كرد: دشمنان نظام اسلامي با بهره گيري از ابزارهاي مختلف راه هاي سلطه و ممانعت از حركت مردم ما را دنبال كردند اما متوجه شدند كه زور، تزوير، تحريم و تهديد نظامي بر ملت ما اثرگذار نيست و اگر امروز فكر گزينه نظامي را در ذهن خود ندارند .

جليلي اظهارداشت: تجربه انقلاب اسلامي نشان مي دهد در هر عرصه اي كه دشمنان نظام اسلامي بر آن تاكيد و قصد ايستادگي در مقابل ملت ما را داشته اند، اراده مردم ما پيروز شده است كه جنگ تحميلي و مساله هسته اي نمونه است.ك/2

7382 /675