۹ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81444418
T T
۰ نفر
تشكيل بانك اطلاعاتي موضوعات پژوهشي ضروري است

زنجان - ايرنا - معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار زنجان، تشكيل بانك اطلاعاتي موضوعات پژوهشي را ضروري خواند.

عادل عليپور روز سه شنبه در جلسه هم انديشي رابطين پژوهشي دستگاههاي اجرايي استان، گفت: تشكيل اين بانك اطلاعاتي ضمن جلوگيري از انجام پژوهش هاي موازي، مي تواند مرجع مناسبي براي گسترش موضوعات پژوهشي در استان باشد.

وي پژوهش را از اولويتها و سياست هاي جدي دولت تدبير و اميد عنوان كرد و گفت: اختصاص اعتبارات كلان در حوزه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نشان دهنده سياست هاي دولت مبني بر توجه ويژه به ارتقاء امر پژوهش در كشور است.

عليپور بر ضرورت تشكيل بانك اطلاعاتي منسجم از موضوعات پژوهش هاي انجام شده در استان تاكيد كرد.

معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار افزود: موضوع پژوهش نيز همانند فعاليتهاي فرهنگي، در درازمدت مي تواند اثرات مطلوب خود را آشكار سازد و براي دستيابي به نتايج بهتر بايد روحيه پژوهشي در سنين پايين و در بين دانش آموزان پايه گذاري شود تا اين افراد در زمان ورود به دانشگاه، آمادگي و توانايي كامل اجراي پروژه هاي پژوهشي را داشته باشند.

وي فعاليت هاي پژوهشي را به منزله ثروت بيكران و سود خالص براي كشورها دانست و اظهار داشت: ايجاد ثروت ملي با استفاده از طرح هاي پژوهشي و دانش بنيان تجاري بجاي وابستگي به منابع نفتي، از افق هاي چشم انداز فعاليت هاي پژوهشي و دانش بنيان در كشور مي باشد.

معاون استاندارزنجان به حضور اساتيد و پژوهشگران توانمند بومي در استان اشاره كرد و از دستگاههاي اجرايي خواست، با اعتماد به ظرفيت هاي علمي استان، از اساتيد و دانشگاههاي بومي براي عقد قرارداد و اجراي طرح هاي پژوهشي مورد نياز دستگاههاي خود استفاده كنند.

مديركل آموزش و پژوهش استانداري زنجان نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات انجام شده در هفته پژوهش سال جاري ارائه كرد و گفت: برگزاري نشست هاي آسيب شناسي اجتماعي، برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر از جمله مهمترين اقدامات در حوزه پژوهش مي باشد.

فاطمه كرباسي با بيان اينكه بر اساس اعلام معاونت پارلماني وزارت علوم، اختصاص يك درصد از اعتبارات دستگاههاي اجرايي بعنوان ماده واحده دائمي در بودجه دستگاههاي اجرايي مصوب شده است، اظهار داشت: مديران دستگاهها با اطمينان تخصيص يك درصدي بودجه، مي توانند در ابتداي هرسال نسبت به تعيين موضوعات پژوهشي و عقد قراردادهاي خود برنامه ريزي لازم را داشته باشند.

596