۶ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۲۳
کد خبر: 81440315
T T
۰ نفر
جلیلی: فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود گفت: در واقع 9 دی محاكمه فتنه گران در افكار عمومی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سعید جلیلی شامگاه شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با طرح این سوال كه مواجهه برخی قدرت ها با جمهوری اسلامی ایران بر سر چیست افزود: آیا واقعا این مواجهه به خاطر چند سانتریفیوژ است؟ در دنیایی كه خود قدرت ها چند كلاهك هسته ای دارند چگونه است كه برای كار كردن چند سانتریفیوژ زیرنظر آژانس انرژی اتمی اینگونه سر و صدا به پا می كنند.

وی ادامه داد: اگر برای پاسخ به این سوال یك فهم مشترك نداشته باشیم اختلافاتی به وجود می آید و شاید برخی اختلافات در نگاه سیاسی ناشی از نداشتن پاسخ صحیح برای این سوال است.

جلیلی با بیان اینكه آنچه امروز برخی قدرت ها را در تقابل با ما قرار داده فراتر از چند موضوع خاص اقتصادی، سیاسی و منطقه ای است ، افزود: در یك فرایندی طی چهار پنج قرن اخیر تمدنی شكل گرفت كه این تمدن توانست در مسیر خود پیشرفت هایی داشته باشد و یك نگاه تمدنی را شكل دهد و در عرصه های مختلف جلو برود.

جلیلی افزود: امروز در سال 2014 مناسباتی شكل گرفته است كه نتیجه این تمدن شكل گرفته است و این تمدن طی چهار الی پنج قرن اخیر یكه تازی می كرده و اگر درگیری هایی نیز وجود داشته این درگیری ها درون تمدنی بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران كه شكل گرفت تنها یك انقلاب و یك مخالفت سیاسی نبود بلكه شكل گیری تمدنی جدید بود كه توانست بایستد و مقاومت كند.

رییس تیم سابق مذاكره كننده هسته ای كشورمان گفت:‌ این تمدن در شرایطی ظهور كرد كه مبانی ناحقی در جهان مطرح بود كه به عنوان مثال گفته می شود پنج قدرت می توانند وتو كنند و دیگران نمی توانند و یا كشوری حق به كارگیری سانتریفیوژ را دارد و دیگری ندارد. آنها همین كارهای ظالمانه را می كنند و مدعی حقوق بشر و سلاح اتمی نیز می شوند.

جلیلی اظهار داشت: آن چیزی كه برای آنها نگران كننده است این است كه در این مسیر اندیشه ای ظهور پیدا كند كه توانایی تمدن سازی را داشته باشد و موفق نیز شود. آنها می بینند امروز اندیشه ای در جمهوری اسلامی ایران شكل گرفته است كه قدرت دارد و می تواند تمدن سازی كند و در كنار مقاومت، پیشرفت نیز داشته باشد و تكثیر هم می شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی در شرایطی در جهان شكل می گیرد كه هر روز آثار و میوه های خود را می دهد كه یكی از این عرصه ها مردم سالاری است كه انتخاب را مردم انجام می دهند و گروه های قدرت و ثروت نقشی ندارند.

جلیلی افزود: آنها وقتی می بینند اندیشه و تمدنی در حال شكل گیری است كه این اندیشه نگاه خود را در حوزه های مختلف به رخ می كشد و در انتخابات 88 اوج مدل مردم سالاری دینی به رخ آنها كشیده می شود، دست به اقداماتی می زنند.

وی ادامه داد: اینكه رییس جمهور آمریكا چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری نامه می نویسد و می گوید: مسائل بدون حضور ایران حل نمی شود به خاطر این است كه این حركت جدید در حال شكل گیری است؛ اینجا است كه ظلم بزرگ به نظام شكل می گیرد زیرا این عظمت زیر سوال رفته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه فتنه 88 ایستادن برخی خواص در برابر حق الناس بود، گفت: به صراحت بیان می كنند دموكراسی یعنی حاكمیت نیابتی اشرافی و می گویند آرای مردم باید وتو شود اما آنجایی كه عده ای می خواهند حق جمهور را بگیرند اسلامیت اجازه نمی دهد حق مردم تضییع شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: آنها وقتی نتوانستند در جنگ نرم افزاری و سخت افزاری موفقیتی داشته باشند به دنبال آن رفتند تا كشور ما را از درون دچار چالش كنند و فتنه شكل بگیرد.

جلیلی افزود: ‌قدرت نظام و تدبیر حكیمانه رهبر معظم انقلاب این بود كه وقتی فتنه ای شكل گرفت نخواستند فتنه را با ابزار امنیتی خاتمه دهند و گفتند اینها باید در افكار عمومی مردم محاكمه شوند و 9 دی نیز محاكمه فتنه گران در افكار عمومی مردم بود.

وی ادامه داد: انتخابات 92 مهر ابطال بر فتنه بود و نشان داد مردم همیشه خودشان انتخاب می كنند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اینكه رهبر معظم انقلاب گفتند رای مردم حق الناس است مربوط به همه انتخابات هاست اما برخی در سال 88 خواستند مقابل حق الناس بایستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت:‌ پس از 9 دی نظام اثبات كرد مردم خودشان اینها را محاكمه كردند و پس از آن نیز شاهد حماسه آفرینی مردم در 22 بهمن بودیم و كسی نیز با فتنه گران كاری نداشت تا اینكه یك سال از این قضیه گذشت و حصر نیز پس از گذشت 20 ماه از فتنه صورت گرفت.

جلیلی اظهار داشت: پس از نهم دی ماه سال 88،بیش از 14 ماه به آنها فرصت داده شد و نظام توانست با موفقیت فتنه را پشت سر بگذارد و مسیر پیشرفت را ادامه دهد.

وی ادامه داد: پس از گذشت یك سال از فتنه 88 و در زمانی كه بیداری اسلامی با الهام گرفتن از مبانی انقلاب اسلامی در حال شكل گرفتن بود دشمن فكر كرد می تواند از این فرصت فتنه ای جدید كلید بزند و می خواستند فرصت را به تهدید تبدیل كنند و در اطلاعیه ای كه دادند دیدیم كسانی كه می گفتند «نه غزه نه لبنان»، به یاد تونس و مصر افتاده بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این تمدن شكل گرفته و دشمن به دنبال آن است كه نقاط قوت آن را بپوشاند و نقاط ضعفش را بزرگ كند كه باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

جلیلی افزود: زمانی كه در مذاكرات هسته ای سوخت 20 درصد به ما ندادند، اعلام كردیم كه خودمان تولید می كنیم و آنها به ما خندیدند ولی همین شهید شهریاری بود كه بدون هیچ مطالبه ای از نظام، این سوخت را تولید كرد در حالی كه می دانست در لیست ترور قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن نگران تمدنی با چنین دانشمندانی است لذا به دنبال این است كه اصل مبارزه و مقاومت را زیر سوال ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا در حال حاضر برای انسجام نیروهای ارزشی تلاشی صورت گرفته است؟، گفت: وحدت اصولگرایان و نیروهای ارزشی باید یك وحدت گفتمانی باشد و سیاست خارجی و اقتصادی ما نیز باید مبتنی بر اندیشه های انقلاب اسلامی باشد و موفقیت ها را برای مردم بیان كنیم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چقدر ضرورت دارد كه برای انتخابات انسجام حاصل شود، اظهار داشت‌: اگر ما توان داشته باشیم و گفتمان ناب را به خوبی بیان كنیم انسجام شكل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما امروز در كشور در عرصه های مختلف ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری داریم و با اتكا به آنها می توانیم موفقیت های زیادی را رقم بزنیم.

جلیلی گفت: در دیداری كه بعد از انتخابات سال 92 با آقای روحانی داشتم گفتم كه ساختار اجرایی دولت باید توان و آمادگی آن را داشته باشد كه كمك كند ظرفیت ها آزاد شود.

وی ادامه داد: ما باید مناسبات و ساز و كارها را در ساختار اجرایی كشور به بهترین شكل طراحی كنیم تا نقش خود را ایفا كنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چرا برخی عناصر فتنه امروز در پست های مدیریتی قرار گرفته اند گفت:‌ این ظلم بزرگی است كه به نظام شده و اگر چنین مصادیقی درست باشد نباید انجام می شد.

سیام(3)**9254**م.ب/1449 ** 1551