۶ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۲۲
کد خبر: 81440129
T T
۰ نفر
كارهاي خير داوطلبانه به سلامت جسم و روان كمك مي كند

تهران - ايرنا - يك روانشناس گفت: حاميان با حمايت هاي اجتماعي خود مي توانند زمينه رشد و كمال ديگر افراد را فراهم سازند و هم در كمك به فرد براي مقابله با حوادث و رويدادهاي استرس آور نقش آفريني كنند.

به گزارش ايرنا، دكتر «مينا پورفرخ» در برنامه «پشت پلك صبح» گروه سلامت و تفريحات راديو سلامت، افزود: منظور از حمايت هاي اجتماعي مجموعه كمك هايي است كه از طرف ساير انسان ها به فرد ارائه مي شود. همانطوريكه به حمايت هاي اجتماعي نيازمنديم، پس اين حس متقابل نيز وجود دارد كه بخواهيم داوطلبانه به ديگران كمك كنيم تا بتوانيم باري را از دوش ساير همنوعان برداريم.

وي گفت:‌ اثر مطلوبي كه وجود دارد اين است كه علاوه بر خدمت كردن داوطلبانه و نفعي كه به ديگران مي رسانيم، خود نيز حس خوب و خوشايندي پيدا مي كنيم كه توانسته ايم فردي مفيد باشيم.

اين روانشناس ادامه داد: از نظر روانشناختي كسي كه به يك نيازمند و درمانده كمك مي كند، خود را توانمند حس مي كند و خود را قوي مي بيند كه اين بار مثبت و انرژي مي تواند اثرات مطلوبي را بر روح و روان فرد داوطلب انجام كارهاي خير داشته باشد و اعتماد به نفس و عزت نفس فرد را بالا ببرد.

وي افزود: از طرف ديگر در چنين مواقعي، مواجه شدن با مشكلات ديگران باعث مي شود فرد در هر لحظه خداوند را شكر كند به خاطر آرامشي كه دارد، و آنقدر فراغت فكر و عمل دارد كه حتي مي تواند قسمتي از وقت خود را صرف امور ديگران كند جهت كمك به آنها. حالا اگر فرد در زندگي به هر دليلي با مشكلي مواجه نشود، روح و روان قوي تر شده و راحت تر مي تواند درصدد حل مشكل برآيد و پيروز شود.

اجتمام ** 1293 ** 1071