۶ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 81439975
T T
۰ نفر

'بلاول بوتو'، غایب بزرگ سالگرد ترور 'بی نظیر'

۶ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 81439975
'بلاول بوتو'، غایب بزرگ سالگرد ترور 'بی نظیر'

اسلام آباد - ایرنا - امروز، 27 دسامبر سال 2014، مصادف با هفتمین سالگرد ترور 'بی نظیر بوتو' نخست وزیر پیشین پاكستان است و مراسم رسمی هفتمین سالگرد كشته شدن اولین نخست وزیر زن پاكستان، امروز در روستای 'گری خدا بخش' واقع در ایالت سند درحالی برگزار شد كه 'بلاول بوتو زرداری' تنها پسرش در لندن بسر می برد.

بلاول بوتو كه بعد از كشته شدن مادرش در حمله تروریستی سال 2007 در شهر راولپندی، عنوان ریاست حزب مردم پاكستان را از او به ارث برد، گفته می شود كه بنا به دلیل اختلافات درون حزبی، به حالت قهر، مدتی است كه به لندن رفته و حتی حاضر نشده است كه برای شركت در مراسم سالگرد مادرش، به پاكستان بازگردد.

این سیاستمدار 26 ساله پاكستانی، تنها فرزند پسر بی نظیر بوتو است و همراه پدرش 'آصف علی زرداری' رییس جمهوری سابق پاكستان، رهبری حزب مردم را به عهده دارد.

چند روز پیش آصف علی زرداری، برای بازگرداندن فرزندش به لندن سفر كرد اما گویا تلاش او برای متقاعد كردن بلاول بی فایده بوده است.

گزارش ها حاكی است بخش اصلی اختلافات درون حزبی حزب مردم پاكستان، به اختلافات میان این پدر و پسر مربوط می شود. آصف علی زرداری به لحاظ جایگاه و موقعیت در حزب مردم پاكستان، بعد از بلاول بوتو، در جایگاه دوم قرار دارد.

برخی اعضای حزب مردم پاكستان علت حضور بلاول بوتو در لندن و غیبت او در مراسم سالگرد مادرش را وجود تهدیدهای امنیتی علیه وی در پاكستان می دانند و برخی دیگر نیز می گویند تنها فرزند پسر بی نظیر بوتو به دلیل بیماری نتوانسته لندن را ترك كند.

اواخر مهرماه سال جاری، دولت ایالتی سند در جنوب پاكستان نامه تهدید آمیزی را از وی یكی از گروهك های تروریستی دریافت كرد كه در آن رییس جوان حزب مردم پاكستان تهدید به مرگ شده بود.

روز گذشته نیز گزارش هایی مبنی بر دیوارنویسی هایی در تبلغ گروه تروریستی 'داعش' در منطقه 'لاركانا' كه روستای محل تولد و محل برگزاری مراسم سالگرد كشته شدن بی نظیربوتو در آن برگزار شد، منتشر شده بود.

اختلاف نظرهای میان بلاول بوتو و پدرش در خصوص نحوه اداره حزب، موضوع چندان تازه ای نیست. سابقه این موضوع به سال گذشته بازمی گردد اما غیبت بلاول در مراسم امروز نشان داد كه این اختلافات اكنون جدی تر از قبل شده است.

بی نظیر بوتو كه برای دو دوره در سال های 1988 تا 1990 و 1993 تا 1996میلادی به عنوان رییس حزب مردم پاكستان، نخست وزیری این كشور را به عهده داشت، روز 27 دسامبر 2007 میلادی، در جریان یك حمله تروریستی در شهر راولپندی كشته شد.

این حمله تروریستی حین برگزاری یك تجمع انتخاباتی برای تبلیغات حزب مردم پاكستان برای انتخابات پارلمانی سال 2008 میلادی رخ داد. بی نظیر بوتو كه قصد داشت در انتخابات سال 2008 شركت كند، در این تجمع تبلیغاتی حضور داشت. این اتفاق در دوره ریاست جمهوری پرویز مشرف رخ داد.

آساق*1**1723