۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81436571
T T
۰ نفر
همه محصولات كشاورزي كشور شناسنامه دار مي شوند

بوشهر- ايرنا- رييس سازمان حفظ نباتات كشور گفت: به منظور توليد محصولات كشاورزي سالم و بدوراز آلايندگي هاي مختلف طرح شناسنامه دار كردن محصولات كشاورزي در كشور در دستور كار است.

به گزارش ايرنا، محمدعلي باغستاني روز چهارشنبه در بازديد از مزارع گوجه فرنگي شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: يكي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري و دولت توليد محصول سالم و ارتقاي كيفيت سلامت محصول كشاورزي از نظر آلاينده ها است.

وي اضافه كرد: دراين ارتباط طبق طرحي كه با همكاري وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و بهداشت ودرمان و آموزش پزشكي تدوين شده است، محصولات كشاورزي شناسنامه دار مي شوند.

باغستاني بيان كرد: در اين طرح محصولات از لحظه كشت تا سرسفره مردم نظارت و تست مي شود و اگر محصولي مشكل سلامت داشته باشد مشخصات آن و توليدكننده اش در دسترس باشد و از ورود اين محصول به چرخه مصرف جلوگيري شود.

وي اظهارداشت: كشاورزان حساسيت ويژه در زمينه مصرف سموم داشته باشند و توصيه هاي كارشناسان را جدي بگيرند.

باغستاني يكي از اهداف سفر امروز خود به استان بوشهر و شهرستان دشتستان را بازديد از روند توليد صيفي جات و مزارع كشاورزي بويژه گوجه فرنگي و بررسي آفات و آلودگي اين محصول به مصرف هورمون اتفون ( هورمون قرمز كننده گوجه فرنگي) عنوان كرد و افزود: موردي از مصرف اين هورمون در توليدات شهرستان دشتستان مشاهده نشد.

شهرستان دشتستان با مركزيت شهر برازجان قطب توليد سبزي و صيفي استان بوشهر است. ك/2

7213/539