۱ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81435063
T T
۰ نفر
رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش كشاورزی: 64 كشاورز برگزیده تقدیر می شوند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش كشاورزی گفت: برای حمایت از بخش كشاورزی از 64 كشاورز نمونه كشوری هفتم دی ماه سالجاری در محل ساختمان اجلاس سران تقدیر می شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادكشاورزی، اسكندر زند در گفت و گویی، میانگین عملكرد این بهره‌برداران را در مقایسه با سایرین بسیار متفاوت عنوان كرد و افزود: میزان عملكرد تولید كشاورزان نمونه در گندم آبی 33 درصد، گندم دیم 64 درصد، برنج 27 درصد، مركبات 65 درصد و زیتون 123 درصد بیش از میانگین كشور بوده است.

وی تصریح كرد: بهره وری كشاورز از منابع پایه تولید، ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از ضایعات محصول و انتقال تجارب به دیگر كشاورزان از مهم ترین شاخص ها در انتخاب كشاورزان نمونه بوده است.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش كشاورزی درباره سطح سواد كشاورزان نمونه، افزود: 75 درصد آنها دارای مدارك تحصیلی دیپلم و بالاتر و 40 درصد نیز فوق دیپلم و بالاتر هستند كه در مقایسه با سال های گذشته سطح سواد بالاتری دارند.

زند تصریح كرد: 64 درصد كشاورزان زیر 50 سال سن دارند و 30 درصد ‌آنها نیز كمتر از 40 ساله هستند كه نشان دهنده كاهش میانگین سنی فعالان عرصه كشاورزی است.

وی افزود: با توجه به تقاضای كشاورزان پیشنهاد ثبت روز ملی به نام كشاورز به دولت و شورای فرهنگی ارائه شده و اگر دولتمردان یاری كنند این روز به نام كشاورز ثبت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امسال این آئین طی روزهای هفتم و هشتم دی ماه سالجاری برگزار می شود و برگزیدگان نمونه بخش كشاورزی می توانند با مسئولان ارشد كشوری ازجمله رئیس جمهوری، مسئولان مجلس شورای اسلامی و كمیسیون‌های تخصصی مجلس دیدار ‌كنند.

اقتصام(1)9186**1558
۰ نفر