۱ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۰۷
کد خبر: 81434671
T T
۰ نفر
80 درصد از راههاي روستايي زنجان بهسازي مي شود

زنجان - ايرنا - مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان، از بهسازي و آسفالت 80 درصد از راههاي روستايي اين استان خبرداد.

مسعود بيات منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در بخش راههاي روستايي استان زنجان، فعاليت و اقدامات قابل توجهي در خصوص بهسازي و آسفالت انجام شده كه حدود 16 درصد از اين راهها تاكنون بهسازي و آسفالت شده است.

وي يادآورشد: امسال 80 درصد از راههاي روستايي استان زنجان، در برنامه بهسازي و آسفالت قرار دارد.

مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: احداث باند دوم پروژه بزرگ سه راهي سلطانيه - خدابنده - همدان، فعال و در قالب سه قطعه به پيمانكار واگذار شده است.

بيات منش اظهاركرد: در سه سال اخير با توجه به محدوديت هاي منابع مالي، نيازهاي بخش بهسازي و آسفالت در استان زنجان رفع نشده است.

وي تاكيد كرد: امسال لگه گيري در همه محورهاي مواصلاتي روستايي و فرعي استان زنجان انجام شده و بخشي ديگر نيز در دست اجرا قرار دارد.

مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: امسال روكش آسفالت در 30 كيلومتر از محور اصلي سلطانيه - خدابنده - همدان انجام شده است.

بيات منش با بيان اينكه محورهاي خدابنده - ابهر مشكل زير ساختي و روكش آسفالت ندارد، تاكيد كرد: مطالعات اين مسير در خصوص ارتقا به راه اصلي انجام شده كه با تامين منابع مالي، اين مهم يكي از پروژه هاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان خواهد شد.

وي اظهاركرد: لكه گيري هاي مورد نياز در محور خدابنده - خورخوره نيز انجام شده است و مشكلي در خصوص اين مهم در اين مسير ارتباطي وجود ندارد.

بيات منش با بيان اينكه 19 درصد از راه هم سنگ استان زنجان در شهرستان خدابنده قرار دارد، خاطرنشان كرد: 10 درصد از جمعيت استان زنجان در اين شهرستان ساكن است كه دو برابر سرانه متوسطه استاني در شهرستان خدابنده هزينه مي شود.

مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان گفت: عامل تصادفات جاده اي تنها مختص به عدم مناسب بودن زير ساخت هاي جاده اي نيست، بلكه عاومل فرهنگي نيز مهم بوده و بايد در ارتقاي فرهنگ عمومي رانندگي بيشتر تلاش شود.

7325/596